Prvo na šta je Revizor skrenuo pažnju upravi bolnice je da su 63 zaposlena, odnosno 17 odsto od ukupnog broja zaposlenih, zaključila ugovore o radu na puno radno vreme (40 sati nedeljno), što nije u skladu sa Aktom o proceni rizika. Akt o proceni rizika propisuje da se zaposlenom koji radi na naročito teškim, napornim i za zdravlje štetnim poslovima skrati radno vreme i to srazmerno štetnom dejstvu uslova rada na zdravlje.
Umesto da organizuje smenski rad u skladu sa mišljenjem Zavoda za javno zdravlje, bolnica je organizovala dežurstvo kao oblik prekovremenog rada. U postupku revizije utvrđeno je da je u toku 2018. godine 45 zaposlenih ostvarilo 13.175 časova dežurstva (doktori 8.768 časova, sestre 4.407) i po tom osnovu izvršeni su rashodi od oko 13 miliona dinara. Više od 10 zaposlenih ostvarilo je dežurstvo od više od 40 časova mesečno, a da prethodno nije pribavljena saglasnost nadležnog organa.
Revizor je takođe utvrdio da bolnica nije uputila zaposlene koji rade na radnim mestima sa povećanim rizikom na propisane lekarske preglede i ne vodi posebnu evidenciju o tome. Naime, poslodavac je obavezan da zaposlenom na radnom mestu sa povećanim rizikom obezbedi lekarski pregled pre rada, ali i periodične preglede u toku rada. Propisane periodične preglede obavljali su samo radiolog i radiološki tehničari.
Iako je preporuka Posebnog kolektivnog ugovora za zdravstvene ustanove da majke sa detetom do tri godine ne bi trebalo da rade na poslovima sa povećanim rizikom, u bolnici je bilo zaposleno 49 majki koje su radile na poslovima sa povećanim rizikom.
Nabavka namirnica bez javne nabavke i po ceni 40 odsto većoj od tržišne
U izveštaju DRI se navodi da je bolnica izvršila nabavke namirnica za ishranu bolesnika u iznosu najmanje od 6.353.776 dinara preko ugovorene vrednosti, odnosno bez sprovedene javne nabavke, iako nisu postojali razlozi za izuzeće od Zakona o javnim nabavkama.
Bolnica je u 2018. godini nabavljala namirnice za ishranu po zaključenim ugovorima iz 2017. godine i na osnovu okvirnog sporazuma.
Takođe, uprava nije odredila procenjenu vrednost nabavke za ishranu životinja na Ekonomiji bolnice na osnovu realnog stanja na tržištu pa je ugovor sklopila na osnovu cene prošlogodišnjeg ponuđača ("Agroplamen" d.o.o. Vršac) čija je ponuđena cena bila 40 odsto viša od cene drugog ponuđača.
Neobičnost ove nabavke ogleda se i u tome što su dva ponuđača koja su ponudila niže cene odustala od postupka zbog loših kalkulacija cene i izmena konkursne dokumentacije.
Bolnici u Vršcu je takođe 2016. godine dato na korišćenje poljoprivredno zemljište u državnoj svojini ukupne površine od 99.4308 hektara kako bi ono poslužilo, ne samo proizvodnji hrane za pacijente, već i za radnu terapiju i rehabilitaciju pacijenata.
Bolnica ovo zemljište nije koristila u oblasti socijalnog rada, utvrdio je revizor, već da gaji određene vrste žitarica koje predaje Z. Z. "Karaš" na ime kompenzacije za obradu pomenutog zemljišta. Ugovorom koji je bolnica sklopila sa Ministarstvom poljoprivrede propisano je da korisnik ne može otuđiti ili dati trećem licu na korišćenje zemljište.
Povećane naknade članovima odbora
Upravni odbor bolnice doneo je akta na osnovu kojih su sami sebi uvećali naknade, ali i članovima Nadzornog odbora.
UO bolnice je na sednici doneo odluku kojom se članovima ovog odbora uvećavaju naknade sa 10 na 15 hiljada dinara, a zapisničaru sa pet na sedam i po hiljada. Naknada članovima Nadzornog odbora, na istoj sednici, uvećana je sa pet na deset hiljada dinara.
Izvršeni rashodi po ovom osnovu u 2018. godini iznosili su 834.589 dinara.
Odgovorna lica bolnice su, postupajući po prijemu izveštaja revizora u kom je ovo navedeno kao nepravilnost, zakazala novu sednicu na kojoj su, ipak, odlučili da ostave na snazi odluku kojom su povećane naknade.
Državna revizorska institucija preporučila je, u skladu sa navedenim, organizaciju rada u skladu sa propisima kao i usklađivanje pojedinačnih akata kojima je uređena visina naknada članovima upravnog i nadzornog odbora. Kako je navedeno u izveštaju, odgovorna lica u bolnici su postupila po datim preporukama, odnosno uskladila su interna akta, uputila zaposlene na lekarske preglede i promenila praksu u raspisivanju javnih nabavki.
Celokupan izveštaj DRI možete pročitati
OVDE.
Komentari 8
Natalija
Branko
Petar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar