Levi kolosek brze pruge Beograd - Stara Pazova biće otvoren u martu
Drugi kolosek, odnosno cela brza pruga Beograd Centar - Stara Pazova, biće gotova polovinom naredne godine.
Jevtić je rekao Tanjugu da su u toku radovi na modernizaciji i rekonstrukciji ukupno 377 kilometara pruga u Srbiji, od kojih 134 kilometara magistralnih i 243 km regionalnih pruga, kazao je on.
Povodom najave da će se graditi i brza pruga od Beograda do Niša i Preševa, Jevtić kaže da je sa kineskom kompanijom CRBC već potpisan memorandum i da je u toku izrada potrebnih studija.
"Studija će dati najbolja rešenja, a kako sada stoje stvari očekujemo gradnju brze pruge od Beograda do Niša za brzinu od 200 km na sat, kao i pruge od Niša do Preševa za brzine od 120 do 160 km na sat", naveo je on.
Prema njegovim rečima, izrada studija je pri kraju i ti projekti će biti gotovi možda već tokom 2020. godine.
Na deonici Beograd - Stara Pazova radove izvode kineske firme China Railway international i China Communitacions Construction Company, a na deonici Stara Pazova - Novi Sad, koja je zajedno sa tunelom i vijaduktom Čortanovci duga 40,4 kilometara, firma ruskih železnica RŽD International.Do sada je između Stare Pazove i Novog Sada izgrađeno oko 35 kilometara pruge za velike brzine, a završeno je više od 76 odsto ugovorenih radova na izgradnji tunela i vijadukta Čortanovci.
Ta deonica brze pruge bi trebalo da bude završena do kraja 2021.
Jevtić kaže da bi radovi na izgradnji poslednje deonice, koju će raditi pomenute kineske firme, od Novog Sada do Subotice u dužini od 108 km trebalo da počnu krajem marta 2020, a da je rok za završetak 33 meseca odnosno kraj 2022.
Trenutno su u toku radovi na regionalnim prugama: Niš - Zaječar (108 km), Markovac - Resavica (53 km), Subotica - Senta (38,5km), Kumane - Banatsko Miloševo (28,5km), Kikinda - MSK Kikinda (6 km) i stanični koloseci na pruzi Novi Sad - Bogojevo (9,5 km) i to u stanicama: Futog, Karavukovo, Odžaci i Gajdobra.
Na tim deonicama u 2019. je završena rekonstrukcija skoro 100 km pruga.
Jevtić je rekao da će u martu biti završeni radovi na obilaznoj pruzi od Pančeva do Zrenjanina i Subotice od 201 km, na kojoj će vozovi ići brzinama od 80 km na sat i osovinsko opterećenje će biti 22,5 tona po osovini, što će omogućiti da se teretni saobraćaj obavlja bez ikakvih problema dok se budu izvodili radovi na pruzi od Novog Sada do Subotice.
Jevtić je najavio da će se graditi jedinstveni Dispečerski centar i da će se u 2020. raditi na izradi projektno-tehničke dokumentacije, za šta je iz novog ruskog kredita izdvojeno 9,48 miliona evra.
Komentari 10
Mirko
Bojan
neko_iz_mase
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar