O tome je govorio poslanik Fidesa Janoš Lazar, vladin komesar zadužen za razvoj, portalu Promenad iz Hodmezevašarhelja.
Lazar je rekao da je cilj izgradnje tramvaj-voza (tram-train) da se zajednice u regionu koje stagniraju podignu na nivo snažnih gradova srednje veličine i ljudima ponude kvalitet života zbog kojeg vredi ostati u zavičaju. Važan preduslov za to je saobraćaj, jer ako lakše mogu stići do susednog velikog grada, gde će naći usluge koje su im potrebne, onda ne moraju da se presele tamo. Političar je rekao da nije nevažno ni to da se električnim pogonom smanjuje i emisija štetnih gasova, navodi se na sajtu
gradsubotica.
Linije tram-traina se, međutim, neće izgraditi samo na mađarskoj strani, nego bi povezali i Segedin sa Suboticom. To bi se desilo u prvom koraku, jer se investicije planiraju na širem nivou. Dugoročni cilj je izgradnja Južne pruge, koja bi povezala Debrecin, Bekeščabu, Segedin, Suboticu, Baju i Pečuj. Simboličnim povezivanjem Segedina i Subotice će izgradnja započeti sledeće godine, rekao je Lazar.
Komesar je nadalje savetovao mađarskoj vladi da hitno počne obnovu železničke pruge Budimpešta-Segedin, koja je u veoma lošem stanju. Cilj je da se razdaljina između centra Segedina i centra Budimpešte savlada za maksimalnih sat i 45 minuta. Drugi važan projekat je povezivanje Debrecina i Segedina, pa je predlog da se autoput 47 proširi na četiri trake.
"Tehnologija tramvaja-voza je veoma interesantna, kako od voza postaje tramvaj, odnosno kako tramvaj može funkcionisati kao voz između naselja. Njegova izgradnja u Segedinu biće neka vrsta probe, jer ako se dokaže, može biti primer za reorganizaciju saobraćaja na periferiji Budimpešte, dakle nije slučajno da i Brisel i vlada podržavaju investiciju", rekao je Lazar.
Prema procenama bi tramvaj-voz između Segedina i Vašarhelja učinio komfornim dnevno putovanje pet do deset hiljada ljudi.
"Investicija prilično dobro napreduje. Reč je o složenom tehničko-tehnološkom projektu. Vagoni se grade, tokom 2020. će biti isporučeni. Radi se na tome da na jesen 2021. krene saobraćaj", rekao je Lazar.
Deonica Segedin-Subotica tram-traina će početi da se gradi nakon što bude gotova deonica Segedin-Hodmezevašarhelj. Važno je da se drže rokova, jer kada započne obnova pruge između Subotice i Budimpešte, planira se da se promet prebaci na liniju Subotica-Segedin-Budimpešta. Ako iz bilo kog razloga dođe do kašnjenja, pomerila bi se i obnova deonice pruge Beograd-Budimpešta.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 28
Mia
Mošorinac
Kondor
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar