Trajekt je donirala Kraljevina Holandija, koja je u njegovu izgradnju uložila milion evra. Počeo je da saobraća 2010. godine od Vajske u opštini Bač do Vukovara i obrnuto, a prevozio je tri puta dnevno 20-30 putnika. Plovidba je trajala do ulaska Hrvatske u EU, kada je između Bača i VUkovara ukinut malogranični prelaz i više nije moglo da se putuje sa propusnicama.
Pošto Srbija i Hrvatska nisu uspele da ožive ovaj rečni prelaz, iako su 2013. godine započele pregovore o sklapanju Ugovora o pograničnom režimu i Ugovora o graničnim prelazima, Grad VUkovar, kome je trajekt predat u vlasništvo, oglasio je njegovu prodaju ili davanje u najam.
Ljudi sa obe strane reke sad su upućeni na znatno duže granične prelaze kod Bogojeva i Bačke Palanke, a sekretar Mesne zajednice "Vajska" kaže za Novosti da su se prestankom rada trajekta proredile međusobne rodbinnske posete i uopšte prelasci preko granice.
"Mnogi su se odselili sa salaša na našoj obali, jer im je zbog nedostatka rečne veze otežan odlazak na vukovarsku pijacu,g gde su prodavali svoje proizvode", navodi on.
Pre trajekta, ove dve obale povezivala je skela, a i ovaj prevoz finansirale ja Vlada Holandije.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 8
dar
Trolaj sa stilom
marko
Svi koji su doprineli ukidanju ove linije i napravili dodatni problem ljudima, treba da dobiju otkaz i da im se naplate troškovi neuspelog projekta.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar