Kako piše
Vojvođanski istraživačko-analitički centar (VOICE),
Slobodan Borovica je 2003. godine kupio 44.655 akcija Rumatransa, dok na sajtu Centralnog depoa hartija od vrednosti stoji da je sada vlasnik 66.895 akcija. Epilog: deceniju nakon privatizacije, Rumatrans je propao, kao i rumska autobuska stanica koja je delom u njegovom vlasništvu. Nakon višegodišnjeg nefunkcionisanja stanice, lokalna vlast je odlučila da odustane od postojeće i da gradnju nove poveri nekoj privatnoj firmi.
Radnici se prisećaju da je do sredine devedesetih godina 20. veka Rumatrans bila zdrava i jaka firma koju su radnici podizali, voleli, odricali se povećanja zarada da bi se u nju ulagalo. U jeku sezone bilo je i do 800 vozača. Imali su veliki vozni park i poseban deo firme bio je za tehnički pregled. Pokrivali su sva sela i Rumu. Onda je dvehiljaditih došla privatizacija. Zainteresovani su bili "Luki komerc" iz Pećinaca i firma Slobodana Borovice.
Izbor je pao na Borovicu, koji je od manjinskog postao većinski vlasnik. Upitan je način na koji je Borovica postao većinski vlasnik, piše VOICE, a o toj temi nije hteo ni da govori predsednik Opštine Ruma Slađan Mančić. On je rekao da "neće da ulazi u to na koji način je neko izvršio privatizaciju i kako je to uknjižio".
"Neko je to nekada, odnosno jedan deo toga, privatizovao. Uspeo je da uknjiži, ne želim da ulazim na koji način", rekao je Mančić za šabačku televiziju AS krajem prošle godine.
Od nekadašnjeg "zlatnog doba" kako su ga radnici opisali, Rumatrans je posle desetak godina od privatizacije stigao do blokade. Ona traje od 2016. godine sa ukupnim iznosom od 25,4 miliona dinara, prema podacima Narodne banke Srbije. Bivši radnici kažu da je do toga došlo zbog "nedomaćinskog" upravljanja.
Kako je propao Rumatrans, propala je i rumska autobuska stanica koja je delom u njegovom vlasništvu. Zvanično je ključ u bravi od 2015. godine, kada su svi radnici otišli i to, kako kažu, bez isplaćenih zarada i staža za poslednjih nekoliko meseci.
U opštinskoj vlasti tišina. Oglušili su se i na Zakon o slobodnom pristupu informacija od javnog značaja, ne odgovarajući na pitanje šta se desilo sa postojećom stanicom i zašto problem nije rešen do sada.
Drugim medijima govorili su da su pokušavali da stanicu vrate pod okrilje opštine. Prema njihovim rečima, želeli su da otkupe Borovičin udeo u Rumatransu, ali je on dao "nerealno visoku cenu".
Ponovno pokretanje stanice, prema rečima nadležnih, otežavali su i nerešeni imovinsko-pravni odnosi između Rumatransa i Korzoa, prenosi VOICE.
Zemljište na kom je stanica zapravo je u državnom vlasništvu, a ova preduzeća imaju pravo korišćenja. Na zemljištu pod staničnom zgradom i ostalim zemljištem oko stanice Korzo ima udeo od tri petine, dok Rumatrans ima ostatak. Podaci iz katastra pokazuju da na tom zemljištu postoji još jedan manji objekat i da je raspodela zemljišta pod njim i oko njega identična. Međutim, svi ti predmeti u vezi sa udelom nad zemljištem su pod žalbom.
Nakon godina propadanja postojeće stanice, rumska vlast odlučila je da odustane od nje i da izgradi novu kroz javno-privatno partnerstvo: opština će prema najavama dati zemljište, a stanicu će izgraditi privatna firma.
Još nije poznato ko je investitor i gde će buduća stanica biti, ali je predsednik opštine Slađan Mančić izjavio da će biti "bliže centru". Ne zna se ni koliko će nova stanica da košta i ko će to da plati, ali prema Mančićevim rečima – Rumljani neće. U opštinskom budžetu za 2021. godinu nije predviđeno izdvajanje za novu stanicu.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 11
klempo
Vojvodjanin
Koliko ih je samo upropastio, zna li se?
Pandora
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar