Sporne javne nabavke koče Regionalnu deponiju u Subotici

Iako je kompleks Regionalne deponije u Subotici završen pre skoro dve godine, ona još uvek ne funkcioniše u svom punom obimu, zbog spornih javni nabavki.
Sporne javne nabavke koče Regionalnu deponiju u Subotici
Foto: Pixabay
Za puni obim rada nedostaju kamioni koje Grad Subotica bezuspešno pokušava da nabavi već gotovo četiri godine.
 
Prema informacijama do kojih je VOICE došao u istraživanju, Republička komisija za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki u tri navrata je delimično ili u potpunosti poništavala nabavku ovih kamiona, koju je Grad Subotica sprovodio u ime i o trošku Ministarstva zaštite životne sredine.
 
Ta tri rešenja koštala su građane Subotice 710.000 dinara na ime naknade troškova postupka pred ovom komisijom. I pored nekoliko urgencija, kako prema samom Ministarstvu, tako i prema premijerki Ani Brnabić lično, na ponovno pokretanje javne nabavke kamiona čekalo se više od dve godine. Nakon što je konačno pokrenuta, nabavka je ponovo – zaustavljena. Opet zbog zahteva za zaštitu prava ponuđača.
 
Dok se čekaju kamioni, probijeni su planirani rokovi za finansijsko osamostaljivanje preduzeća "Regionalna deponija" koju tri godine duže nego što je planirano finansiraju građani Subotice i okolnih šest opština. I verovatno će nastaviti jer je tek nedavno u Subotici usvojena odluka o upravljanju komunalnim otpadom s rokom za punu primenu 1. januar 2023. godine. Iako su pre četiri godine potpisani memorandumi, gotovo u potpunosti je izostala edukacija građana o njihovoj ulozi u sistemu upravljanja otpadom.
 
Ministarstvo zaštite životne sredine ni nakon poslatog mejla i telefonskog razgovora sa zaposlenima – nije odgovorilo na pitanja VOICE-a o tome, zašto se na sprovođenje javne nabavke čeka četiri godine, s obrazloženjem da imaju problem sa mejlovima i da ćemo dobiti odgovor do kraja prošle nedelje, ali se to nije dogodilo do objavljivanja ovog teksta.
 
Vrednost projekta više od 24 miliona evra
 
Kako bi se dugoročno rešio problem otpada, početkom novom milenijuma Grad Subotica i opštine Bačka Topola, Kanjiža, Senta, Mali Iđoš, Novi Kneževac i Čoka angažovale su se na izgradnji savremenog regionalnog sistema za upravljanje otpadom, koji je izgrađen u skladu sa standardima Evropske unije.
 
Krajem 2007. godine, ove opštine su formirale preduzeće "Regionalna deponija" Subotica, čiji je zadatak bio izgradnja i potonji rad regionalnog sistema upravljanja komunalnim otpadom.
 
Izgradnja Regionalnog sistema upravljanja otpadom započeta je 2015. godine. Vrednost projekta je više od 24 miliona evra. Od toga je oko 20 miliona obezbedila Evropska unija, 3 miliona Vlada Republike Srbije, a oko jedan million grad Subotica i pomenute opštine u regionu.
 
Regionalni centar se nalazi na Bikovu, kod Subotice i predstavlja ključno postrojenje unutar kojeg će se obavljati tretman u vidu separacije i kompostiranja, odnosno odlaganje otpada, uz centar za sakupljanje otpada, kao i skladište opasnog otpada.
 
Uz nekoliko probijanja planiranih rokova, za šta je tadašnja vlast u Subotici odgovornost prebacivala na Evropsku uniju, izgradnja je završena avgusta 2019. godine, sa planom da nakon jednogodišnjeg probnog rada, počne sa funkcionisanjem u punom kapacitetu avgusta 2020. godine. Ali, to se nije desilo.
 
Ceo tekst pročitajte na OVOM LINKU.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina

Nove takse u Inđiji zabrinule ugostitelje

Povećanje naknade za korišćenje javnih površina koje se predviđa u proseku od 15%, izaziva nezadovoljstvo, posebno među malim ugostiteljima u centru grada jer se na njih odnosi povećanje od 33%.