Zaštitnik građana kontroliše EPS zbog penzionera iz Sombora koji je dve godine bez struje

Zaštitnik građana Zoran Pašalić pokrenuo je postupak kontrole rada Elektroprivrede Srbije, jer već dve godine ne isporučuje struju penzioneru iz Sombora zbog pogrešno obračunatog duga.
Zaštitnik građana kontroliše EPS zbog penzionera iz Sombora koji je dve godine bez struje
Foto: 021.rs
Kako se navodi u saopštenju, Zaštitnik građana je na sopstvenu inicijativu pokrenuo postupak protiv EPS-a nakon saznanja iz medija o ovom slučaju.
 
Naime, u sudskom postupku koji se vodi pred Osnovnim sudom u Somboru sudski veštak podneo je nalaz i mišljenje kojim je ustanovljeno da je u spornom periodu penzioner mogao potrošiti električnu energiju u mnogo manjoj vrednosti, ali mu ni nakon toga nije obnovljena isporuka struje iako je to više puta zahtevao.
 
Zaštitnik građana traži od EPS-a da ga u roku od 15 dana obavesti kada je penzioneru iz Sombora obustavljena isporuka električne energije, koliko je iznosio njegov dug u momentu obustave, da li su tačni navodi da je sudski veštak našao da je vrednost utrošene struje znatno niža, te da li je nakon toga Elektroprivreda nastavila da isporučuje struju u tom slučaju.
 
EPS: Poštovali smo zakon 
 
Elektroprivreda Srbije saopštila je da je u potpunosti poštovala zakon u slučaju penzionera iz Sombora, zbog kojeg je zaštitnik građana Zoran Pašalić pokrenuo  postupak kontrole.
 
"U slučaju Nenada Ružića iz Sombora, Elektroprivreda Srbije je u potpunosti poštovala zakone i propise, on nema status energetski ugroženog kupca kojim se sprečava isključenje, a sud je rešenjem iz jula 2021. odbio njegov zahtev da se ponovo priključi na distributivnu mrežu", navodi se u saopštenju EPS-a.
 
EPS dodaje da je korisniku isporučio ispravne račune i da je snabdevanje električnom energijom obustavljeno još u julu 2019. godine zbog dospelih dugovanja, a ne pred zimu, kako tvrdi Ružić. Posle upozorenja i zakonskih rokova, pokrenuta je prinudna naplata duga preko izvršitelja, na koju se Ružić žalio sudu i taj postupak je još u toku, dodaju iz EPS-a.
 
"Činjenicu da su Ružiću isporučeni ispravni računi za stvarno utrošenu električnu energiju potvrđuje tip brojila koje poseduje i koje svakog prvog u mesecu u memoriju beleži stanje više i niže tarife. Posle žalbe Ružića u aprilu 2019. na februarski račun za električnu energiju i zahteva da se potrošnja raspodeli na mesece u kojima nije bilo očitavanja, urađena je kontrola", navode iz EPS-a.
 
Dodaju da je uvidom u izveštaje sa očitavanja, načinjene prilikom redovnih ciklusa očitavanja, za neočitani period utvrđeno da nije bio moguć pristup brojilu zbog zaključanog objekta. Kupcu su ostavljena obaveštenja o pokušaju očitavanja uz molbu da stanje brojila javi nadležnoj distribuciji, ali on to nije uradio, dodaju iz EPS-a.
 
"Vanrednom kontrolom brojila 24. aprila 2019. utvrđeno da je brojilo ispravno, očitano je stanje iz memorije brojila i utrošak električne energije obračunat po periodima tačno onako kako je energija utrošena i kako je zabeleženo u memoriji brojila. Zatim su preduzeti svi propisima predviđeni koraci. Upozorenje pred obustavu isporuke električne energije je izdato 18.juna 2019. godine zbog neizmerenih dospelih dugovanja", dodaje se u saopštenju.
 
Kako dug nije izmiren u zadatom roku od 30 dana, izdat je nalog za obustavu isporuke električne energije, a isporuka električne energije obustavljena je 25. jula 2019. godine, obrazlažu dalje iz EPS-a.
 
"Pošto od 15. januara 2019. godine nije bilo nijedne uplate za potrošenu električnu energiju, 3. septembra 2019. godine je izdata opomena pred podnošenje predloga za izvršenje s rokom plaćanja 16. 9. 2019. godine, a kako dug nije izmiren u roku pokrenut je postupak prinudne naplate preko izvršitelja", preciziraju iz EPS-a.
 
Iz tog javnog preduzeća još podsećaju da status energetski ugroženog kupca dodeljuje institucija zadužena za pitanja socijalne zaštite u nadležnoj lokalnoj samoupravi i da Elektroprivreda Srbije nema nikakve veze sa tim postupkom.
  • Maks

    06.02.2022 09:28
    EPS
    To je leglo nestrucnih i korumpiranih, bahatih da rade sta hoce. Nemas kome da se obratis ona nasa kadijate tuzi kadijati sudi to je stanje u nasoj zemlji.
  • ZarJe Bitno

    28.09.2021 17:46
    Kontrola
    Da ne dužim priču, posle računa na 30.000 dinara(do tada su bili oko 10.000, lokal je u pitanju)posumnjao sam u ispravnost brojila.Posle mnogih pretnji i njihovih kvazi provera, konačno u ED doznam način na koji se ispituje ispravnost brojila, uz upozorenje da ja plaćam kontrolu ako su oni u pravu, ako sam ja, oni plaćaju (pre desetak godina to je bilo oko 5.000 din) Poslao sam Republičkom zavodu za mere i dragocene metale sve što su tražili da bi pokrenuli vanrednu kontrolu brojila, došao je ionspektor iz Bg, radnici pred njim skinuli brojilo, odneli u laboratoriju i ustanovili da brojilo laže 30% u njihovu korist, pošto je poslovni objekat, računalo se više od godinu dana u nazad i na kraju mi je Elektrovojvodina isplatila oko 180.000 dinara više naplaćene struje....
    Samo se žalite, i ako niste u pravu kontola nije toliko skupa koliko možete da dobijete.
  • Svinjac

    28.09.2021 11:07
    Pre 2 godine stigne mi racun 9700 a racuni su mi u proseku 4500, odem zalim se decko na salteru mi prepolovi kilovate na 2 meseca da platim, ja mu kazem nije mi mnogo da platim odjednom ali ja nisam potrosio duplo kilovata za mesec dana, on me posalje na reklamacije kod direktorke u drugu zgradu. Ja joj pokazem onaj novi racun sto sam dobio od decka na salteru (stari je morao da zadrzi) i objasnim joj situaciju i ona ukuca u kompjuter kad tamo ne postoji prvi racun od 9700 vec samo ovaj novi.... Sledecih par dana mi dolaze razne ekipe, jedna od njih je dosla bez alata pa su od mene trazili FIRKANT (100din kod kineza) da otvore sat, kako im nisam dao otisli su. Druga ekipa je dosla opel kadetom iz 80-tih sa tri civila romske nacionalnosti bez ikakve uniforme itd itd. Posle dobijam dopis iz EPS-a da su zamenili sat i da je stari ispitan i ispravan pa sam snimio brojilo sa datumom i vremenom na telefonu i otisao opet kod iste direktorke i pokazao joj dopis sto sam dobio od njih i snimak na telefonu da vidi da sat nije promenjen, zacudjeno je gledala, prokomentarisala da nesto nije u redu i rekla da ce mi se javiti, do danas nista. Ja sam uvecane racune 2 meseca uredno platio...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina

Nove takse u Inđiji zabrinule ugostitelje

Povećanje naknade za korišćenje javnih površina koje se predviđa u proseku od 15%, izaziva nezadovoljstvo, posebno među malim ugostiteljima u centru grada jer se na njih odnosi povećanje od 33%.