Na prodaju stare šine sa brojnih deonica u Vojvodini, evo kuda voz više neće ići

Infrastruktura železnice Srbije objavila je javni poziv za prodaju starih šina, starog kolosečnog pribora i starih skretnica, skinutih sa preko 15 deonica na kojima je ukinut saobraćaj.
Na prodaju stare šine sa brojnih deonica u Vojvodini, evo kuda voz više neće ići
Foto: 021.rs
Početna cena po kilogramu tog "otpadnog materijala" je 12,14 dinara, a početna cena javnog nadmetanja prikupljanjem zatvorenih ponuda iznosi oko 299 miliona dinara.
Rashodovanje se praktično ukidaju sledeće deonice:
Bečej - Senta, Senta - Kanjiža, Sečanj - Jaša Tomić, Sombor - Bački Breg, Sombor - Riđica, Vladimirovci - Kovi, Bečej - Vrbas, Zrenjaninska fabrika - Vršac, Horgoš - Kanjiža, Karavukovo - Bač, Petrovaradin - Beočin, Žabalj - Bečej, Čurug - Bečej, Kikinda - Banatsko Aranđelovo, Sombor - Apatin fabrika i Sopot Požarevački - Kostolac.
 
Iako je očekivano da se pruga ukloni tamo gde nije isplativa, bivši radnik Železnice iz Jaše Tomića, Nikola Dobrić, za RTS kaže kako je iznenađenje odluka da se prodaju šine sa pruge ka Vršcu koja je rekonstruisana pre nešto više od dve decenije.
 
"Pruga od Zrenjanina do Vršca je u savršeno dobrom stanju. Ne znam kome je to palo na pamet da skida i da prodaje. Most je rađen u Sečnju, rađen je onaj u Konaku na Brzavi. Tako da je veći deo pruge dobar. Lakše ju je održavati po malo, nego sad prodati u bescenje", rekao je Dobrić za RTS.
 
Meštani iz Jaše Tomića i Sečnja su se potajno nadali da bi ovdašnje pruge mogle da se koriste.
 
"Ako može Šarganska osmica da se napravi, zašto nije moglo da se napravi od Sečnja do granice. Pa možda i do Temišvara ta neka turistička priča. Država strašno mnogo pomaže u poslednjih par godina ruralnom turizmu. Zar to ne bi možda bila jedna od ideja?", kaže Spaso Mladenovski, hroničar sela Jaša Tomić.
 
Instrastruktura železnice Srbije ipak očekuje da će upravo rasprodaja stare infrastrukture dovesti do daljeg razvoja.
 
"Osim značajnih prihoda koje će na ovaj način ostvariti Infrastruktura železnice Srbije, biće ukloljena stara infrastruktura i pruge, od kojih se na mnogima već decenijama ne odvija saobraćaj vozova, čime će lokalnim samoupravama u Vojvodini biti omogućeno da se brže i bolje razvijaju", piše u saopštenju ove kompanije.
 
Javnim pozivom predviđena je prodaja 19.500 tona starih šina, 1.370 tona raznih delova za skretnice i 3.755 tona starog kolosečnog pribora, što je ukupno 24.625 tona starog gvožđa i čelika.
 
Ponude za učešće u tom javnom nadmetanju bile su otvorene 14. januara. Prvobitno je bilo predviđeno da se ponude otvaraju 11. januara, ali je taj rok pomeren.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Žarko

    25.01.2022 11:37
    Zločin
    Ovo što se radi sa Vojvodinom, a naročito Banatom je zločin epskih razmera i za to će neko, kad-tad, morati da odgovara. Uništiti železnicu po ravnoj Vojvodini je ravno samoubistvu.
  • Stojko

    24.01.2022 12:44
    Čuvaj dok imaš.
    Šine su samo završni deo pruge kome prethode obimni radovi trasiranja, nasipanja... Potez prodaje šina "na kilo bez troškova demontaže" jasno ukazuje da se radi o pretakanju novca iz budžeta u privatne džepove. Uzalud gradimo nove ako ne znamo da sačuvamo stare. Pruga Zrenjanin - Radojevo je bila žila kucavica severnog i srednjeg Banata dok je neko "pametan" nije prodao kao staro gvožđe. Danas bi to bila značajan ekonomski, ekološki i turistički objekat. Većina švajcarskih pruga je uskotračna i funkcioniše baš kao švajcarski sat. Umesto da se rekonstruiše postavljanjem novih pragova i šina, što je u postupku gradnje pruga manji trošak od onoga što tome prethodi, Vršac će i dalje biti beskonačno daleko od Novog Sada, značajni tereti će se prevoziti teškim kamionima, koji, sasvim usput, prolaze kroz centar Zrenjanina uništavajući puteve, zagađujući okolinu gasovima, bukom, vibracijama.... A sve je vrlo jednostavno rešivo i ne može biti izgovor da se sve radi zbog toga što decenijama nema saobraćaja. Nema ga zbog toga što neko nije hteo da ga ima. Jedna lokomotiva može da zameni, bar, 30 drumskih tegljača i kada se sve stavi na papir jasno se vidi šta je korisnije, isplativije, bolje, lepše, perspektivnije. Mudrost svake ekonomije je čuvanje onoga što se ima. Ne može se sačuvati kada se spadne "na ništa". Kao što su brojne fabrike zatvorene, uništene, srušene, njihov prostor pretvoren u građevinsko zemljište, tako se sada uništavaju kapitalne vrednosti, što vodi pravo u propast.
  • Rotkvarija

    23.01.2022 11:08
    Šarganska osmica
    Je napravljena od šina spremljenih za remont pruge Bečej-Ada-Senta.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina