Plan, koji je izradio Jugoslovenski institut za urbanizam i stanovanje "Juginus" Beograd, podrazumeva ulaganja koja treba da omoguće da civilni aerodrom u Vršcu u narednom periodu dobije regionalni karakter, prenosi Ekapija.
Kako je navedeno, aerodrom ima određene mogućnosti za međunarodni vazdušni saobraćaj, ali su neophodna ulaganja u poletno-sletnu stazu kao i u radio-navigacionu opremu.
Vršački aerodrom trenutno poseduje tri piste - 1.000 metara dugačku betonsku pistu i dve travnate piste, dužine 800, odnosno 600 metara i koristi se za školovanje pilota u okviru Pilotske akademije, za privrednu avijaciju, kao i za obavljanje aviotaksi prevoza.
Napominje se da postojeći način eksploatacije ovog aerodroma samo za male avione ne donosi očekivani ekonomski efekat, pa je potrebno da se on uključi u sistem destinacija turističke i poslovne ponude, za šta postoje odlični prostorni i infrastrukturni uslovi.
Plan predviđa rekonstrukciju i dogradnju poletno-sletne staze, sistema odvodnjavanja, sistema svetlosnog obeležavanja i rulnih staza, kao i gradnju helidroma.
Navodi se da se postojeća poletno-sletna staza može produžiti na 1.500 metara i na širinu od 30 metara, čime će se ispuniti uslovi za prihvat i otpremu aviona ATR 72-600, dok će helidrom biti pogodan za helikoptere tipa MI17.
Takođe, dodaje se, u postojećem specijalizovanom centru za obuku pilota (Pilotska akademija), moguće je graditi nove, odnosno revitalizovati postojeće objekte.
Konceptom plana predviđena je i nova saobraćajnica koja će omogućiti efikasno povezivanje kompleksa sa širom saobraćajnom mrežom grada i regiona.
Planirana saobraćajnica počeće trokrakom raskrsnicom sa državnim putem i prostire se prema kanalu Veliko Središte-Vršac, mostom prelazi kanal, a zatim u nastavku, prema trasi nekategorisanog opštinskog puta prati obalu kanala do kompleksa aerodroma. Ukupna dužina planirane saobraćajnice iznosiće oko 1,29 kilometara.
U dokumentu se ističe da će rekonstrukcija aerodroma i Pilotske akademije dovesti do povezivanja južnobanatskog regiona sa aerodromima u Nišu, Beogradu, Podgorici, Tivtu, Evropi i severnoj Africi, rasta prometa usluga avio-taksi saobraćaja, čarter letova i redovnih letova u regionu, kao i rasta prihoda od remonta stranih aviona, mogućnosti prevoza ekspresne pošte i uvođenja sistema "just in time", kao i mogućnosti korišćenja avio-usluga u poslovne svrhe vršačkih kompanija i drugo.
Nacrt plana je na ranom javnom uvidu od 4. februara i traje 15 dana.
Komentari 5
Vojvođanin
Ako Vojvodina odluči da ide kući, beograđani neće imati odakle da letidu.
Vojvođanin
Ako Vojvodina odluči da ide kući, beograđani neće imati odakle da letidu.
Vlada
Kad može Trebinje pored Tivta i Dubrovnika...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar