Vršac: Plan da aerodrom dobije regionalni karakter

Grad Vršac stavio je na rani javni uvid nacrt plana detaljne regulacije za aerodrom i vazduhoplovnu akademiju u tom gradu.
Vršac: Plan da aerodrom dobije regionalni karakter
Foto: Pixabay (ilustracija)
Plan, koji je izradio Jugoslovenski institut za urbanizam i stanovanje "Juginus" Beograd, podrazumeva ulaganja koja treba da omoguće da civilni aerodrom u Vršcu u narednom periodu dobije regionalni karakter, prenosi Ekapija.
 
Kako je navedeno, aerodrom ima određene mogućnosti za međunarodni vazdušni saobraćaj, ali su neophodna ulaganja u poletno-sletnu stazu kao i u radio-navigacionu opremu.
Vršački aerodrom trenutno poseduje tri piste - 1.000 metara dugačku betonsku pistu i dve travnate piste, dužine 800, odnosno 600 metara i koristi se za školovanje pilota u okviru Pilotske akademije, za privrednu avijaciju, kao i za obavljanje aviotaksi prevoza.
 
Napominje se da postojeći način eksploatacije ovog aerodroma samo za male avione ne donosi očekivani ekonomski efekat, pa je potrebno da se on uključi u sistem destinacija turističke i poslovne ponude, za šta postoje odlični prostorni i infrastrukturni uslovi.
Plan predviđa rekonstrukciju i dogradnju poletno-sletne staze, sistema odvodnjavanja, sistema svetlosnog obeležavanja i rulnih staza, kao i gradnju helidroma.
 
Navodi se da se postojeća poletno-sletna staza može produžiti na 1.500 metara i na širinu od 30 metara, čime će se ispuniti uslovi za prihvat i otpremu aviona ATR 72-600, dok će helidrom biti pogodan za helikoptere tipa MI17.
 
Takođe, dodaje se, u postojećem specijalizovanom centru za obuku pilota (Pilotska akademija), moguće je graditi nove, odnosno revitalizovati postojeće objekte.
 
Konceptom plana predviđena je i nova saobraćajnica koja će omogućiti efikasno povezivanje kompleksa sa širom saobraćajnom mrežom grada i regiona.
 
Planirana saobraćajnica počeće trokrakom raskrsnicom sa državnim putem i prostire se prema kanalu Veliko Središte-Vršac, mostom prelazi kanal, a zatim u nastavku, prema trasi nekategorisanog opštinskog puta prati obalu kanala do kompleksa aerodroma. Ukupna dužina planirane saobraćajnice iznosiće oko 1,29 kilometara.
 
U dokumentu se ističe da će rekonstrukcija aerodroma i Pilotske akademije dovesti do povezivanja južnobanatskog regiona sa aerodromima u Nišu, Beogradu, Podgorici, Tivtu, Evropi i severnoj Africi, rasta prometa usluga avio-taksi saobraćaja, čarter letova i redovnih letova u regionu, kao i rasta prihoda od remonta stranih aviona, mogućnosti prevoza ekspresne pošte i uvođenja sistema "just in time", kao i mogućnosti korišćenja avio-usluga u poslovne svrhe vršačkih kompanija i drugo.
 
Nacrt plana je na ranom javnom uvidu od 4. februara i traje 15 dana.
  • Vojvođanin

    10.02.2022 15:28
    Aerodrom
    A jel'te, što ne biste napravili aerodrom npr u Obrenovcu?
    Ako Vojvodina odluči da ide kući, beograđani neće imati odakle da letidu.
  • Vojvođanin

    10.02.2022 15:05
    Aerodrom
    A jel'te, što ne biste napravili aerodrom npr u Obrenovcu?
    Ako Vojvodina odluči da ide kući, beograđani neće imati odakle da letidu.
  • Vlada

    07.02.2022 13:01
    @Luka

    Kad može Trebinje pored Tivta i Dubrovnika...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina

Nove takse u Inđiji zabrinule ugostitelje

Povećanje naknade za korišćenje javnih površina koje se predviđa u proseku od 15%, izaziva nezadovoljstvo, posebno među malim ugostiteljima u centru grada jer se na njih odnosi povećanje od 33%.