Senta: Počela demontaža 435 kilometara stare pruge

U železničkoj stanici Senta, na pruzi Senta - Kanjiža, u toku su radovi na demontaži 435 kilometara starih pruga u Srbiji, koje se decenijama ne koriste, saopštila je Infrastruktura železnice Srbije.
Senta: Počela demontaža 435 kilometara stare pruge
Foto: 021.rs

Predviđeno je uklanjanje 17 kilometara pruge Senta - Kanjiža, koja je zatvorena za železnički saobraćaj još 1978. godine, a istovremeno počinje i demontaža 14,3 kilometra duge pruge Petrovaradin - Beočin, na kojoj vozovi ne saobraćaju još od 2007. godine.

U naredne dve godine biće demontirane i pruge: Bečej - Senta (35,8 kilometara), Sečanj - Jaša Tomić (10,36), Sombor - Bački Breg (25,33), Sombor - Riđica (28,11), Vladimirovci - Kovin (40,9), Bečej - Vrbas (36,92), Zrenjanin fabrika - Vršac (81,2), Horgoš - Kanjiža (13,51), Karavukovo - Bač (13,4), Žabalj - Bečej deonica Čurug - Bečej (31), Kikinda - Banatsko Aranđelovo (32,91), Sombor - Apatin fabrika (21,6), Sopot Požarevački - Kostolac (32 kilometra).

Reč je, kako je navedeno, o prugama čije funkcionisanje i održavanje ni na koji način nije bilo isplativo, a bilo kakve nove investicije i popravke nemaju ni ekonomsko, ni saobraćajno opravdanje.
 
Ističe se da je prethodnih decenija bilo više pokušaja da se uradi ovaj veliki posao i reši problem starih pruga u Srbiji, ali su se neuspešno završavali.
 
Nakon postupka javne prodaje, "Infrastruktura železnice Srbije" potpisala je ugovor sa kompanijom ZGOP iz Novog Sada o prodaji šina, skretnica, skretničkih delova i kolosečnog pribora koji se budu dobili prilikom demontaže 15 pruga u Srbiji kao sekundarnih sirovina.
 
Reč je o oko 25.000 tona sekundarnih sirovina, čijom prodajom je "Infrastruktura železnice Srbije" ostvarila prihod od oko 302 miliona dinara.
 
Demontiranjem i uklanjanjem starih železničkih infrastrukturnih kapaciteta "Infrastruktura železnice Srbije" biće oslobođeno oko 590 hektara zemljišta u infrastrukturnom i pružnom pojasu, u 26 opština širom Srbije, koje će lokalne samouprave moći da koriste za najrazličitije namene i u skladu sa svojim potrebama.
  • Stefan

    20.03.2022 17:11
    Ravna Bačka
    Poražavajuća situacija po pitanju puteva u Vojvodini. Nikad gora, ali nikad gora situacija.
    Pogledajmo Bečej srce Vojvodine ( Potiske magistrale, ako već govorimo o magistralama ).
    U svim pravcima,,, ne zna se gde je više uništen ,,,ko u nedođiji !!!
    Da li će neko pogledati pravac Bečej – Bačka Topola ( ruina sva u zakrpama ) , Bečej – Temerin ( nikad gori put ), Bečej -Čurug ( standardno iskrpljen ) , Bečej – Srbobran ( od kamiona uništen ) ???
    Pruge u svim pravcima nam demontiraju,, šta reći..blago nama nisu nam potrebne ( pa valjda se grade da bi nešta radilo ) !!
  • Dušan

    09.03.2022 04:35
    okupator
    Šta su švabe radili kad su gubili?
  • Drvo

    08.03.2022 09:49
    A da se posadi 590 hektara drveća?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina

Nove takse u Inđiji zabrinule ugostitelje

Povećanje naknade za korišćenje javnih površina koje se predviđa u proseku od 15%, izaziva nezadovoljstvo, posebno među malim ugostiteljima u centru grada jer se na njih odnosi povećanje od 33%.