U tenderskoj dokumentaciji se navodi da je reč o 8.066 tona pragova koji će biti povađeni sa starih pruga u Batajnici, Beški, Novom Sadu, Petrovaradinu, Beočinu, Senti, Crepaji, Šapcu i Mačvanskom Prnjavoru, а tender je otvoren do 4. maja.
To je posledica odluke da se u naredne dve godine demontira oko 435 kilometara starih pruga širom Srbije, mahom u Vojvodini, a demontaža je počela u železničkoj stanici Senta, na pruzi Senta - Kanjiža, navedi eKapija.
Većina gradova u pokrajini time će ostati bez železnice, iako je aktuelnim nacrtom Prostornog plana predviđeno upravo suprotno, jačanje i modernizacija železničkog saobraćaja. Takođe, i saobraćajna politika evropskih zemalja ide na povezivanje i najmanjih gradova železnicom, jer je reč o najefikasnijem vidu vožnje.
U Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture tvrde da se radi o prugama čije funkcionisanje i održavanje ni na koji način nije bilo isplativo, kao i da bilo kakve nove investicije i popravke nemaju ni ekonomsko, ni saobraćajno opravdanje.
Međutim, ne zna se na osnovu čega je izveden takav zaključak, jer studije opravdanosti ili stručne analize, ukoliko postoje, nisu dostupne javnosti.
Inače, procena je da će Infrastruktura železnice prodajom tih sekundarnih sirovina, a procena je da će ih biti oko 25.000 tona, zaraditi oko 300 miliona dinara.
Komentari 11
pajo patak
Buric
Pera
Cena takvog otpadnog gvožđa na tu količinu je 55 din/kg. E kad se to ubaci u kalkulaciju tek se onda vidi kolika je krađa.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar