"Banat je u pravu": Što ste dalje od Beograda, to ćete više biti marginalizovani

Što dalje živite od Beograda veća je šansa da ćete biti marginalizovani u ključnim procesima odlučivanja, poručuje lokalna inicijativa "Banat je u pravu".
"Banat je u pravu": Što ste dalje od Beograda, to ćete više biti marginalizovani
Foto: 021.rs

Članovi ove inicijative ukazuju na problem koji je prisutan u Skupštini grada, a odnosi se na primenu proporcionalnog izbornog sistema, zbog kog građani nemaju mogućnost da stvarno biraju svoje predstavnike, odnosno poslanike.

Tako su ponovo zatvorene izborne liste kandidata za poslanike, koje se kreiraju u centralama stranaka, zanemarile Banat. 

"Više od dve trećine lokalnih samouprava Banata nema ko aktivno da predstavlja. Od 16 gradova i opština u Banatu, 11 opština nema nijednog lokalnog predstavnika među narodnim poslanicima. Ukupno je osam poslanika iz Banata i to iz gradova i samo jedne opštine (Pančevo - jedan, Vršac - jedan, Kovin - jedan, Zrenjanin - četiri i Kikinda - jedan). Da u izbornoj regulativi postoji sada nedostajuća logična veza između broja stanovnika u lokalnim sredinama ili manjim oblastima i kandidatura za poslanike, Banatu bi pripalo 21 poslaničko mesto", poručuje Svetlana Kozić, predstavnica inicijative "Banat je u pravu".
 
Ona dodaje da "prezastupljeni Beograd i Novi Sad odnose šansu da se jasno čuje glas Banata i mnogih drugih područja". 
 
"Poznato je da su po ovom sistemu svi narodni poslanici poslanici svih građana, ali kako da se problemi malih sredina dočaraju poslanicima iz velikih, koliko ih oni razumeju, da li o tome mogu precizno da govore, koliko im je uopšte stalo kad ne žive sa tim izazovima i kako da ih nađe da im problem detaljno predstavi neko iz npr. Čoke, Sečnja, Žitišta ili Kovačice? Najbolje rešenje je približiti se što je više moguće cilju da svaka lokalna zajednica ima svog predstavnika u republičkom parlamentu", naglašava Kozić.
 
U ovoj inicijativi podsećaju da najveći deo Banata nema vodu za piće, te da je saobraćajna infrastruktura "negde u rasponu od podnošljive do jedva upotrebljive". 
 
"Banat je i područje gotovo bez šuma, mnoge bolnice nemaju dovoljno osoblja, hitno je potrebno pozabaviti se zaštitom životne sredine, javni prevoz polako odumire, iseljavanje stanovništva je odavno postalo alarmantno... Naša inicijativa će dati sve od sebe da postane sredstvo koje će Banaćani upotrebiti da promene svoju stvarnost na bolje", poručuju u inicijativi "Banat je u pravu".
  • Saša

    14.09.2022 08:06
    Auto put i još štogod!
    Ja sam pre neki dan divno sanjao…. Sednem ja u auto, isteram ga na glavnu ulicu, a ono prav širok auto put, piše velika tabla Beograd… Vozim ja 130km/h, kao po oblacima. Kad ono rampa… Granica, tu na Dunavu kod Pančeva… E lepše nisam sanjao… Ne sećam se!
  • saobraćajnica

    09.09.2022 11:54
    putna infrastruktura
    Može put do Beograda, ako bi poštovali sve saobraćajne znake od Kikinde do Beograda bi trebalo 3,5 sata (a razdaljina samo 125 km). Ko hoće neka proveri i krene ali da poštuje svaki saobraćajni znak koji vidi.
    A neka brza saobraćajnica i za sat vremena si u Beogradu.
    Možda stigne autoput do Zrenjanina ali ostaje još pola puta do Kikinde.
    Bez putne infrastrukture ništa, to je početak da si povezan sa Beogradom i Novim Sadom ( autoputem ili brzom saobraćajnicom).
  • mile

    09.09.2022 08:20
    Da nije Tise sve bi ovo Banat bio.Puna podrska od nas iz " dijaspore".

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina

Nove takse u Inđiji zabrinule ugostitelje

Povećanje naknade za korišćenje javnih površina koje se predviđa u proseku od 15%, izaziva nezadovoljstvo, posebno među malim ugostiteljima u centru grada jer se na njih odnosi povećanje od 33%.