Tom prilikom je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić Ministar istakao je da na naplatnoj rampi Stara Pazova postoji ukupno 17 prolaza, a od čega je urađeno osam novih.
"Ovo je druga naplatna rampa po broju automobila. Preko ove naplatne rampe prođe oko 30.000 vozila dnevno i oko 12 miliona godišnje, a preko Vrčina 35.000 dnevno i oko 15 miliona godišnje. U prošloj godini je kroz sve naplatne rampe prošlo ukupno 68,5 miliona automobila, a 2012. 34,4, tako da imamo dupliran broj automobila", naglasio je ministar.
Istakao je i da je prihod mnogo veći, jer su prošle godine prihodovali 36 milijardi dinara, dok je 2012. godine prihod od naplate putarine iznosio 14 milijardi dinara.
"Mi ćemo u ovoj godini otvoriti nove naplatne rampe na Koševu, i nekoliko njih na Moravskom koridoru, koje neće naplaćivati putarinu do oktobra. Na tih sedam novih naplatnih rampi očekujemo više zaposlenih koji će raditi, kao i veći prihod", poručio je Vesić.
Dodao je da Stara Pazova prva od 26 naplatnih rampi koje će biti proširene.
"Trenutno radimo proširenje naplatnih rampi Požarevac i Smederevo, i one će biti gotove do 30. juna. U toku je proširenje naplatnih rampi Aleksinački rudnici, Aleksinac, Ćuprija, Paraćin i Bačka Topola", naveo je Vesić.
Kako je rekao, vema je važno da se reši izlaz prema Mladenovcu kod Malog Požarevca koji je problematičan za sve iz tog kraja, jer je jedan od najvećih čepova, a krenuće se sa radom na njemu čim se reše imovinsko-pravni problemi.
Dodao je da sa Putevima Srbije rade na izradi studije o postavljanju solarnih panela duž auto-puta, koji bi istovremeno bili solarni paneli i zaštita od buke.
Vesić: Tagovi ubrzavaju protok saobraćaja
Ministar Vesić je naveo da je broj vozila koja prolaze kroz naplatne rampe u Srbiji skoro udvostručen u odnosu na 2012. godinu i da je korišćenje elektronske naplate putarine (tagova) najbolji način da se izbegnu gužve na naplatnim rampama.
Rekao je da su upravo iz tog razloga ove godine prvi put uvedene različite cene za putarine za one koji plaćaju elektronski i one koji plaćaju direktno.
"Na ovoj naplatnoj rampi preko 52 odsto svih automobila elektronski plaćaju putarinu. Kada dođete na naplatnu rampu, uvek imate veću gužvu tamo gde se plaća novcem. Ako više od 50 odsto vozila koristi tag, to znači da su tagovi mnogo propusniji i omogućavaju da se brže prođu rampe", objasnio je Vesić.
Kako je rekao, od početkom juna svi koji imaju tagove, i koji se prebace na postpeid i vežu ih za platnu karticu, moći će da koriste srpske tagove u Severnoj Makedoniji, kao što će i građani Severne Makedonije moći da koriste u Srbije.
Takođe, kaže on, blizu smo dogovora oko toga sa Hrvatskom i BiH, a veruje da će uskoro srpski tagovi važiti u većini susednih zemalja.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 17
Vazd
Vinjetu kupis, platis isto (eto za Austriju 19e) nebitno da li vozio autoputem 9 km ili 15000 km, platis isto, dakle jako los i nepravedan sistem nepravedne naplate.
I dosta vise sa pljuvanjem SVEGA sto napravi ova nakaradna vlast, bas zato i opozicija gubi legitimitet, da vam Vulinizacija napravi svemirski brod, ne bi vam valjalo, TAG je super pravilan i imamo NAJJEFTINIJE putarine u Evropi, to je u redu, druge stvari sa Vulinizacijom ne valjaju, zato treba da pada, ali da TAG valja, DA, VALJA!
P.S. Evo za vinjetase, 19e kosta vinjeta na deset dana, a ja moram do BG i nazad samo tada, jednom. Platicu oko 500 dinara tamo i nazad putarinu, a da moram vinjetu, platicu 19e to sto sam koristio parcence autoputa jednom u nikad. Jel vam sad jasno redovni hateri?
Dejan
Jogi Letač
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar