Tužio kinesku firmu koja gradi brzu prugu kroz Vojvodinu: Deponovali otpad na njegovoj zemlji

Izvođač radova na izgradnji brze pruge u Subotici, od početka decembra 2022. godine, uprkos brojnim upozorenjima bespravno je na zemljište firme "Tabu" deponovao oko 10.000 kubika otpada.
Tužio kinesku firmu koja gradi brzu prugu kroz Vojvodinu: Deponovali otpad na njegovoj zemlji
Foto: Pixabay
Vlasnik te firme Milan Bursać za portal Magločistač je istakao da su zemljište i bagremova šuma koja se nalazi na delu tog placa, devastirani.
Uprkos tome da je problem uredno prijavio, obratio se svim nadležnim institucijama, on nije rešen ni nakon pola godine, zbog čega je bio primoran da podnese krivične prijave protiv Infrastrukture železnice i kineske kompanije "Shandong Luqiao Group", ogranka u Beogradu.
Bursać je objasnio da njegova firma poseduje zemljište u Sutjeskoj ulici u Subotici, a da je 7. decembra prošle godine bio primoran da pozove policiju, kako bi zaustavio izvođače radova angažovane na izgradnji brze pruge, da ostavljaju veliku količinu otpada na ovom prostoru, nakon čega je kontaktirao i Komunalnu inspekciju koja je sutradan izašla na teren i napravila zapisnik o zatečenom stanju.
 
Na njihovu inicijativu je, kako navodi, obavljena i analiza i ustanovljeno je da deponovan otpad potpada pod kategoriju koja je morala da se deponuje na Regionalnu deponiju Subotica.
 
"U proteklih šest meseci u više navrata smo kontaktirali Infrastrukturu železnice, kao naručioca posla, o istom obavestili Pokrajinskog inspektora za zaštitu životne sredine, čak i ambasadu Kine, ali niko od nadležnih ni na koji način nije pokušao da nam pomogne, niti izrazio nameru da se problem reši", istakao je Bursać.
 
Zbog svega navedenog, njegova firma je Privrednom sudu Subotica podnela tužbe protiv Infrastrukture železnice i kineske kompanije, kao i nadležnom tužilaštvu protiv podizvođača koji su zatečeni na njihovom zemljištu.
 
"Bahatost i neprofesionalnost izvođača radova tokom projekta izgradnje brze pruge su nedopustive, a tokom kojih se ugrožava imovina građana Srbije. Deponovan otpad je i dalje na našem zemljištu, ne raspolažemo svojom imovinom, državne i gradske institucije se ne oglašavaju, niti štite svoje građane, pa sve ukazuje na to da i same učestvuju i doprinose ekološkoj katastrofi", smatra Bursać.
 
On je ocenio da ovakvo postupanje s otpadom upućuje na to da u ovom projektu zakonski nisu definisane mere za rukovanje otpadom kao i zaštita životne sredine, "ili jesu, ali ih se izvođači ne pridržavaju".
 
"Trenutno je nemoguće precizno proceniti kolika je šteta naneta našem zemljištu, a bojim se da je šteta naneta Subotici nemerljiva i sa njenim posledicama ćemo se kao građani tek suočiti i trpeti ih dugi niz godina, pa i decenija", rekao je Bursać.
 
Magločistač se obratio sa pitanjima Infrastrukturi železnice Srbije i Pokrajinskom sekretarijatu za zaštitu životne sredine, ali odgovore nije dobio.
Posle emitovanja priloga u dnevniku televizije N1, kojoj se Bursać takođe obratio, redakciji ove televizije je stigao odgovor kompanije "Shandong Luqiao Group Co. LTD" ogranak Beograd, u kom se navodi da firma "nije odgovorna za naneti komunalni otpad", te da je "nasipanje humusa, gline i drugog materijala posledica izgradnje međunarodne pruge".
 
U odgovoru se dodaje i da će navedeno biti sanirano "u skladu sa planovima o izgradnji i po završetku radova", te da će otpad biti uklonjen "na lokaciju koja je predviđena elaboratima za zaštitu životne sredine", bez detalja kada bi to moglo biti i koja lokacija je u pitanju.
 
Direktor Regionalne deponije Subotica je rekao za Magločistač da nijedna institucija kao ni privatna kompanija koja je angažovana i odgovorna za projekat izgradnje brze pruge nema sklopljen ugovor sa ovim komunalnim preduzećem.
  • Ralle

    07.09.2023 17:24
    N1 neprijatelj drzave'jer se usudo ovakve stvari da objavi'i svi koji nesto kazu ili ukazu na zlo su strani placenici..jadna nam majka..
  • Nik

    12.07.2023 21:33
    Jedna firma je potpisala sa kinezima ugovor o radovima. Nisu predvideli dodatne radove u ugovoru, a naravno da su ih imali. Kako je firma navikla da posluje sa drzavom i da ad hoc dodaje radove koji su potrebni on the fly i da je to naravno u redu i da se naplacuje, tako su pokusali i sa kinezima. Od kineza su dobili sipak i neplacene fakture za dodatne radove. Jednostavno nisu bili predvidjeni da uopste mogu postojati u ugovoru,
    Verujem da je tako drzava i ove ugovore potpisala, pa otuda i komplet nebriga za zastitu zivotne sredine, jer ne postoje u ugovorima, a takodje i za primere kasnjenja i lose izvedenih radova na npr odvodu otpadnih voda ispod nadvoznjaka u Partizanskoj.
    Jednostavno, nestrucni i nepismeni ljudi bez ikakvog iskustva potpisuju ugovore u ime drzave, bez ikakve kontrole i nadzornih organa iole strucnih da nadgledaju sve to. Eto, moze im se, sve na nasu stetu.
  • Radojko

    12.07.2023 19:20
    @Mićo naravno, ko se ugradio i sta je ugradio. Takva pruga nije nikakva mudrost, moze svako da napravi pa i mi sami, brzinu od 200km/h koju ta pruga treba da podnese Simens je sagradio pre 120 godina, a naredna generacija za 330km/h japanci pre 60 godina.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina

Nove takse u Inđiji zabrinule ugostitelje

Povećanje naknade za korišćenje javnih površina koje se predviđa u proseku od 15%, izaziva nezadovoljstvo, posebno među malim ugostiteljima u centru grada jer se na njih odnosi povećanje od 33%.