Nekada se vozovima u Banatu godišnje prevozilo dva miliona putnika, a danas 70.000

Na području Banata je 1990-ih godina saobraćalo 16 redovnih putničkih vozova, a danas četiri šinobusa, piše u nacrtu Plana razvoja grada Zrenjanina za period 2023-2030.
Nekada se vozovima u Banatu godišnje prevozilo dva miliona putnika, a danas 70.000
Foto: 021.rs
Vozovi su tada godišnje prevozili dva miliona putnika, a šinobusi sada godišnje prevezu tek nešto više od 70.000, piše u tekstu na sajtu Grada, koji je na uvidu javnosti do 22. septembra.
U tom dokumentu je navedeno da, ukoliko se izuzme uređenje glavne železničke stanice u Zrenjaninu 2006, do 2013. nije bilo značajnijih investicija u železničku infrastrukturu u srednjem Banatu.
Na području Zrenjanina u funkciji su pruga Pančevo - Glavna stanica Zrenjanin - Kikinda i pruga Zrenjanin Fabrika stanica - Vršac - Bela Crkva, obe sa dozvoljenom brzinom do 50 kilometara na sat.
 
Na deonici Kikinda - granica sa Rumunijom završen je generalni remont, te je ona osposobljena za brzine od 120 kilometara na sat i osovinsko opterećenje je podignuto na 22 tone.
 
Prostornim planom Srbije predviđeno je širenje železničke mreže iz Zrenjanina prema Žablju i Novom Sadu.
 
Dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja "Infrastruktura Železnice Srbije" za period od 2017. do 2027. predviđena je rekonstrukcija pruge Pančevo Glavna - Zrenjanin - Banatsko Miloševo - Senta - Subotica. To je regionalna jednokolosečna neelektrificirana pruga od 198 kilometara.
Od te dužine potrebno je da se rekonstruiše 183 kilometra pruge koja privredne centre Pančevo, Zrenjanin, Kikindu i Sentu povezuje sa evropskim susedstvom preko Koridora 10 u stanicama čvora Beograd i Subotica.
 
Projekat zahteva rekonstrukciju i modernizaciju građevinske i elektrotehničke infrastrukture.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Dušan

    30.08.2023 16:04
    Pruga
    Do 1918 godine brzina na Vojvođanskim prugama je bila 90km/h. Do tada je Vojvodina bila region s najgušćom mrežom pruga u svetu. A onda su došli veliki oslobodioci od zla oca i još gore matere. I tako sve do dana današnjeg. Oslobodioci koji nisu spodobni ni okrečiti ono što je od Austrougarske ostalo. Austrougari i Turci........vratite se, sve vam je oprošteno. Pod vama je bilo još i kako tako. Ali pod ovima nikako!!!
  • Zoki

    30.08.2023 11:15
    Ne znam ko je stavio u tom Nacrtu da je pruga Zrenjanin-Vršac-Bela Crkva u funkciji kada je ona demontirana i uklonjena i nije u funkciji. Neko je to slučajno ili namerno napravio grešku.
  • milenko

    30.08.2023 04:20
    Isto je sve
    Sa 2,000 000 na 70, 000=demokratija. Tako nam je u svemu, a ne samo železnica !!!.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina

VIDEO: Buran početak sednice u Inđiji

Stanovnici Ulice Save Kovačevića u Inđiji ponovo su pokušali da ukažu na problem buke koju stvara firma za skladištenje teretnih kontejnera, ali su se ovog puta suočili s novom preprekom.