Umesto odlaska u staro gvožđe, most na Tamišu zaslužuje status spomenika kulture

Drumsko-železnički most na Tamišu, kod Tomaševca, zbog lošeg stanja zabranjen je za drumski saobraćaj.

Zbog te zabrane, meštani Tomaševca i Orlovata, dva sela koja ovaj most spaja i koji im je najkraća veza, protestuju i traže hitno rešavanje problema, piše zrenjaninski.com.

Istovremeno, teku pripreme za izgradnju dva nova mosta, jednog namenjenog za drumski a drugog za železnički saobraćaj. Kada će početi i kada će biti završena njihova gradnja, ne zna se, ali se zna da bi, kada novi mostovi budu u funkciji, stari trebalo da završi u starom gvožđu.

"Most na Tamišu kod Tomaševca trenutno je najstariji železnički most u Srbiji i datira iz približno 1880. godine. Smatram da bi rušenje mosta i prodaja u staro gvožđe bio veliki greh. Ovaj, ali i još nekoliko mostova u Srbiji, zaslužuju da budu proglašeni za spomenik tehničke kulture", priča za portal zrenjaninski.com Siniša Mihajlović, građevinski inženjer u penziji, koji je svoj profesionalni vek proveo u Saobraćajnom institutu CIP, na poslovima projektovanja, izgradnje, sanacije i održavanja čeličnih mostova.
 
Most je, dodaje, u lošem stanju i trebalo je mnogo ranije da se razmišlja i radi na novim mostovima, koji bi razdvojili drumski i železnički saobraćaj. No, kada oni budu u funkciji, ovaj stari nikako ne bi smeo da završi u starom gvožđu.
 
"Ovo je most za razglednicu. Ima svoju dugu istoriju, svoju inženjersku i konstruktersku vrednost, svoje estetske vrednosti. I veliki turistički potencijal. Mogao bi, uz minimalna ulaganja, biti pešački i biciklistički most. Ovaj deo Banata ima veliki turistički potencijal. Tu je Orlovat sa Urošem Predićem, Carska bara, Ečka… U svetu su sada jako moderne biciklističke i pešačke ture i verujem da bi ovaj most bio posebna turistička atrakcija", smatra Mihajlović.
Kako bi most, kao kapitalni objekat, bio sačuvan i proglašen za spomenik tehničke kulture, morao bi da postane vlasništvo grada. Zato je Mihajlović poslao gradonačelniku Zrenjanina mejl sa inicijativom da grad zatraži od "Infrastrukture železnice Srbije" da posle izgradnje novih mostova, vlasništvo nad starim prenese na grad Zrenjanin.
 
Sličnu inicijativu Mihajlović je podneo i za železničke mostove na Savi u Šapcu i kod Ljubičeva, piše zrenjaninski.com. 
  • Mixer023

    05.10.2023 13:16
    Izbori
    Moram reći dobra inicijativa. I moram odgovoriti na jedan od komentara, a kako se to menja vlast drugačije a ne na izborima? Naprotiv, svi na izbore i da se menjaju ovi. I kada mi kažu a za koga da glasamo, verujte mi ima puno boljih, ili da kažem ovako, od ovih gorih nema.
  • Most

    05.10.2023 09:29
    Ako je most dobar za vozove, nema razloga da se ne popravi kolovoz i da ga koriste automobili. Kolovoz je od drvenih fosni i neke nedostaju. Ima načina da se to reši za nedelju dana, takav je nekad bio most Maršala Tita u NS, dok ga nisu bombardovali - izdržavao je godinama sav novosadski saobraćaj. A most preko Tamiša i jeste deo baštine i ne bi se smeo rušiti. Mogu da izgrade nove mostove, nije smetnja, ali ovaj treba da ostane i naravno, da se što pre popravi.
  • Neko

    05.10.2023 08:06
    Pomoc
    Pomoc Tosica, fudbalera, trazi se za most. Pomozi drzavi, vidis da se u Banat jako malo ulaze. Vidis da Senta, Padej, Ada, Kikinda, Srpska Crnja, nigde se ne pominje, niti sto se tice izgradnje i popravke puteva, otvaranje fabrika, skola, turizma, uzas, sramota i za pokrajinu i Igora Mirovica, samo ulaze u Sremske Karlovce koji su doterali cara do duvara svojim lopovlukom. Zasto Republika Srbija samo otvara fabrike i puteve gradi u juznoj Srbiji i Sremu. U Vojvodini se gradi samo Subotica, Palic i Novi Sad, Banat nista. Sramota za drzavu. Banacani neizlazite na izbore jer Zrenjanin 20 godina nema pijacu vodu, dolaze cak u Sremske Karlovce po vodu. Zuti - DS nista nisu uradili za fabriku vode u Zrenjaninu, sve pokrali a i ovi isto tako samo pusta obecanja, zato bojkotovati izbore.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina

Nove takse u Inđiji zabrinule ugostitelje

Povećanje naknade za korišćenje javnih površina koje se predviđa u proseku od 15%, izaziva nezadovoljstvo, posebno među malim ugostiteljima u centru grada jer se na njih odnosi povećanje od 33%.