I vozovi ka Hrvatskoj će ići brzinom 200 km/h, u planu i eko mostovi

Nacrt prostornog plana pruge Beograd-Šid-granica Hrvatske, deonice Stara Pazova-Golubinci-Šid i železničke pruge Inđija-Golubinci (veza sa novosadskom prugom), na javnom je uvidu.
I vozovi ka Hrvatskoj će ići brzinom 200 km/h, u planu i eko mostovi
Foto: 021.rs
Kako je navedeno u dokumentu koji je izradio Zavod za urbanizam Vojvodine, a na javni uvid stavio Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine, koncepcija modernizacije i rekonstrukcije deonice Stara Pazova-Ruma-Šid-državna granica Hrvatske podrazumeva formiranje dvokolosečne magistralne pruge za obostrani mešoviti (putnički i teretni) saobraćaj za projektnu brzinu vozova do 200 km/h, dok je deonica pruge Inđija–Golubinci projektovana kao dvokolosečna (dodavanjem novog koloseka) za projektne brzine od 120 km/h, kao najracionalnije rešenje, prenosi eKapija.
Trase pruge Stara Pazova-Šid-granica je dužine 84,2 km, dok dužina pruge Inđija-Golubinci iznosi 4,2 km. 
"U cilju racionalizacije troškova izgradnje i nivoa usluge, a usled prostornih ili drugih ograničenja, nije bilo moguće ostvariti brzinu od 200 km/h na kompletnoj deonici. U zoni stanice Ruma i Šid usvojena je brzina do 160 km/h, dok je u zoni stanice Sremska Mitrovica usvojena brzina do 120 km/h. Na delu trase Stara Pazova-Golubinci i Inđija-Golubinci usvojena je brzina do 160 km/h odnosno 120 km/h", objašnjava se u planu.
 
S druge strane, s obzirom da se pruga Stara Pazova-Šid-granica nadovezuje na prugu koja vodi ka Zagrebu, a da je pruga u Hrvatskoj predviđena za brzine do 160 km/h sa razmakom koloseka od četiri metra, na delu pruge od stanice Šid do granice zadržana je pomenuta projektna brzina, pre svega zbog međukolosečnog rastojanja. 
 
Rekonstrukcija kreće od stanice Stara Pazova.
 
Projektnim rešenjem, na kompletnoj trasi predviđeno je sedam stanica i jedna mimoilaznica. Postojeće lokacije stanica su zadržane, osim stanice Voganj koja je projektovana kao mimoilaznica. Sve stanice će biti rekonstruisane. U planu je i izgradnja žičane zaštitne ograde duž kompletne trase, kao i u stanicama, sve do zone samih staničnih zgrada i platoa.
Navodi se da su planskim rešenjima za zaštitu prirode veoma važna dva planirana nadvožnjaka (ekološki mostovi) za prelaz krupne divljači. Ovi alternativni prelazi se prave iznad infrastrukturnih objekata kako bi se što manje remetio način života divljači i sprečilo njihovo istrebljenje.
 
Detaljnije o pruzi čitajte OVDE.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Servia

    20.10.2023 18:37
    Letecemo do Trsta parizerom samo kafu da popijemo
  • Istina

    20.10.2023 11:50
    Istina
    Sarene laze pred izbore na ovoj relaciji vozovi idu 20km na sat tosu brze pruge srbije a nije to samo na ovoj relaciji vec i na mnogim relacijama sirom srbije sramota
  • w

    19.10.2023 15:50
    @ja
    Ti si pre svega protivnik mozga. Pa, ova pruga treba celom Sremu, Mačvi. Treba nešto i izvesti i uvesti njome. Ne, nego čim se pomenu Hrvati neki ljudi zabalave od besnila. Znaju to dobro manipulatori, nevezano za ovu vest.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina

Protest po prvi put i u Vojki

Sve više naseljenih mesta opštine Stara Pazova organizuje skupove podrške studentima koji već mesecima traže od vlasti da im se ispune zahtevi.