Kako je i ranije najavljeno, aerodrom je planiran jugozapadno od Kikinde, neposredno uz državni put Ib reda 13, ka Bašaidu, na mestu postojećeg sportsko-poljoprivrednog aerodroma Drakslerov Salaš koji sa svojom travnatom pistom ne ispunjava uslove za odvijanje civilnog putničkog saobraćaja.
Iz tog razloga, predviđa se izgradnja savremenog aerodroma sa višenamenskom funkcijom - privrednom, sportskom, turističkom i poslovno-putničkom, navedeno je u dokumentu koji je izradio Zavod za urbanizam Vojvodine, a naručio Grad, prenosi
eKapija.
Novi aerodrom imaće poletno-sletnu stazu 1.200 puta 30 metara, sa ostavljenom mogućnošću proširenja i produženja, za avione raspona krila od 15 do 24 metra. Za merodavni vazduhoplov je uzet ATR-72, dok je za kritičnu letelicu uzet C-130 Hercules.
U severoistočnom delu kompleksa, planira se prostor na kojem će se graditi administrativna upravna zgrada sa tornjem, objekat za prijem i otpremu putnika, hangari za letilice, platforma za parkiranje aviona, manipulativne površine, rulna staza, ali i padobranski krug i helidrom, kao i parkinzi i stanica za snabdevanje gorivom.
Ukupna rezervisana površina za sve neophodne sadržaje aerodroma je 4,6 hektara.
Novoplanirani hangar služiće za sportsku i privrednu avijaciju, a objekat je namenjen garažiranju aviona.
Kontrolni toranj biće najviša zgrada na aerodromu, sa minimalnom visinom od 30 metara.
Padobranski krug, kako stoji u dokumentu, jeste definisana površina za sletanje padobranom bilo namernim skokom ili padom padobrana. To, dodaje se, mora da bude ravna površina, sa minimalnim radijusom od 25 metara.
Kada je u pitanju helidrom, on je definisan kao helidrom na zemlji, za helikoptere klase 1, 2 i 3.
Administrativno-poslovni objekat sadržaće carinu, policiju, špediciju, objekte ugostiteljstva i dr, dok će objekat za putnike imati deo za putnike u odlasku, dolasku i operativni deo, piše eKapija.
U planu je i gradnja interne saobraćajne mreže i parking površina, kao i gradnja trokrake raskrsnice u regulaciji državnog puta i saobraćajni priključak za prilaz poljoprivrednom zemljištu.
Cilj gradnje aerodroma, dodaje se, jeste povezivanje Severnobanatskog regiona sa aerodromima u Nišu, Vršcu, Beogradu, Podgorici, Tivtu i u zemljama istočne Evrope, ali i prevoz pošte i organizacija sportsko-turističkih manifestacija.
Plan je na javnom uvidu do 9. februara.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 22
Dejan
Miodrag
Gastarbeiter
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar