Prostorni plan brze pruge kroz Srem ponovo na javnom uvidu: Do Zagreba brzinom od 200 km/h

Prostorni plan druge brze pruge kroz Srem ponovo je na javnom uvidu.
Prostorni plan brze pruge kroz Srem ponovo na javnom uvidu: Do Zagreba brzinom od 200 km/h
Foto: Pixabay
Magistralne pruge Beograd Centar - Stara Pazova - Šid - državna granica - (Tovarnik)/(Beograd Centar) - Stara Pazova - Novi Sad - Subotica državna granica - (Kelebija) (segmenti međunarodnih koridora TER8 E-70 i E-85), deonica Stara Pazova - Golubinci - Šid i magistralne pruge Inđija - Golubinci, predstavljaju deo železničkog tranzitnog koridora za vezu Zapadne i Centralne Evrope sa Grčkom, Turskom i Bliskim Istokom, a isto tako su najznačajnija transportne osovine saobraćajne mreže Srbije.
 
Prostorni plan koji je ponovo na javnom uvidu ima za cilj modernizaciju postojeće železničke pruge koja povezuje Srbiju i Hrvatsku (EU) i predstavlja deo glavne železničke pruge Beograd-Zagreb i dalje je deo Panevropskog koridora H, ogranak "C" i deo železničkog teretnog koridora Alpi - Zapadni Balkan, piše eKapija.
Osnovna koncepcija modernizacije i rekonstrukcije železničke pruge Beograd - Šid - granica Hrvatske, deonica Stara Pazova - Ruma - Šid - granica Hrvatske podrazumeva formiranje dvokolosečne magistralne pruge za obostrani mešoviti (putnički i teretni) saobraćaj za projektnu brzinu vozova do 200 km/h, dok je deonica pruge Inđija - Golubinci projektovana kao dvokolosečna (dodavanjem novog koloseka) za projektne brzine od 120 km/h kao najracionalnije rešenje.
 
Trase pruge Stara Pazova - Šid - državna granica, koja je predmet plana, duga je 84,2 kilometra, dok dužina pruge Inđija - Golubinci iznosi 4,2 kilometra. Poslednjih 1,5 kilometara koloseka pruge Inđija - Golubinci nalaze se u stanici.
Kako se postojeća trasa pruge nalazi u ravničarskom predelu, nova trasa je bez većih odstupanja "vođena" po postojećoj kao najracionalnije rešenje. Odstupanja od postojeće trase, kao iznuđena rešenja, nastala su ispred i iza stanica usled zahteva samih stanica, kao i na mestima pojedinačnih krivina na otvorenoj pruzi čiji geometrijski elementi nisu zadovoljavali uslove nove projektne brzine.
 
U cilju racionalizacije troškova izgradnje i nivoa usluge, a usled prostornih ili drugih ograničenja, nije bilo moguće ostvariti brzinu od 200 km/h na kompletnoj deonici. U zoni stanice Ruma i Šid usvojena je brzina do 160 km/h, dok je u zoni stanice Sremska Mitrovica usvojena brzina do 120 km/h. Na delu trase Stara Pazova - Golubinci i Inđija - Golubinci usvojena je brzina do 160 km/h odnosno 120 km/h.
 
Pruga Stara Pazova - Šid - granica se nadovezuje na prugu koja vodi ka Zagrebu. Budući da je pruga u Hrvatskoj predviđena za brzine do 160 km/h sa razmakom koloseka od četiri metra, na delu pruge od stanice Šid do granice zadržana je pomenuta projektna brzina, pre svega zbog međukolosečnog rastojanja.
 
Kako je pruga dvokolosečna, tehničkom dokumentacijom su definisane dve osovine ponaosob za levi i desni kolosek, koje su "vođene" na međusobnom rastojanju od 4,5 metara.
Projektnim rešenjem, u skladu sa saobraćajnim analizama, na kompletnoj trasi predviđeno je sedam stanica i jedna mimoilaznica, odnosno postojeće lokacije stanica su zadržane, osim stanice Voganj koja je projektovana kao mimoilaznica. Sve stanice su predviđene za potpunu rekonstrukciju, uz obezbeđenje potrebnih kapaciteta i podizanje nivoa bezbednosti pre svega sa stanovišta putnika.
 
Projektom trase pruge predviđena je izgradnja žičane zaštitne ograde duž kompletne trase kao i u stanicama, sve do zone samih staničnih zgrada i platoa.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Nino

    14.08.2024 11:44
    Loša ideja
    Hrvati su se izjasnili da ne žele nikakve veze prema Beogradu,a mi se nudimo kao prostitutke,zašto smo takvi,pa oni na reg.tablama nemaju dodatna slova BG...!
  • Zašto

    14.08.2024 10:41
    200 km/čas
    Zašto se uopšte planira deonica od 200 km/čas kada je dalje ka Zagrebu 160. Zašto i kod nas nije sve 160 km/čas, to je kratka deonica i nije velika ušteda u vremenu putovanja, ali je velika ušteda u novcu. Imalo bi šta sa tim novcem da se uradi.
  • Ada

    14.08.2024 08:59
    Treba razmisliti
    Prvo, manje ljudi ide ka Zagrebu nego prema Budimpesti. Drugo, 3 puta je veci broj ljudi ka severu Backe nego ka zapadu Srema. Mi jos otplacujemo auto put bratstva i jedinstva. Posledenje, ceo Srem je ispresecan auto-putevima i brizm magistralama za godinu dana, pa tu BG najvise radova ima.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina