Vlada Srbije dala saglasnost na ustupanje javnog prevoza u Subotici u koncesiju

Komisija za javno-privatno partnerstvo Vlade Srbije dala je pozitivno mišljenje na predlog Akta o ustupanju javnog prevoza u Subotici u koncesiju potencijalnom privatnom partneru.
Vlada Srbije dala saglasnost na ustupanje javnog prevoza u Subotici u koncesiju
Foto: 021.rs
"Realizacijom Koncesionog akta doći će do povećanja komfora stanovništva, poboljšanja i unapređenja komunalne delatnosti javnog autobuskog gradskog i prigradskog prevoza putnika i implementacije održivog sistema prevoza na period od 15 godina. Koncesioni akt je ekonomsko-finansijski opravdan i omogućiće smanjenje rashoda, dodatne prihode i ostvarivanje direktnih i indirektnih ekonomskih koristi pre svega za javnog partnera, a zatim i za privatnog", navodi se u zaključku dokumenta.
 
Kako je precizirano, da bi se to postiglo, potrebno je da privatni partner uloži 13,7 miliona evra u nabavku 55 novih savremenih autobusa, uz milion evra ulaganja u rekonstrukciju autobuske stanice.
Privatnik će u gradu voziti na ukupno 11 linija, gde će u odnosu na postojeće stanje biti ukinute dve linije, dodate dve nove i biti izmenje trase i stajališta na još četiri linije.
 
Kao linija pet biće uveden autobus od Malog Bajmoka, preko ulice Braće Radić do Aleksandrova, a kao linija 13 autobus od Makove Sedmice, preko Lifke do Malog Bajmoka. Ukidaju se dosadašnje linije 8a i 10, a menjaju traje i stajališta na linijama 1a, 2, 4 i 8.
Privatnik će biti taj koji će određivati cenovnik i naplaćivati karte, dok Grad Subotica zadržava kontrolu. Prema hodogramu u dokumentu, proces izbora privatnog partnera započeće u decembru ove godine.
 
Pripremni period počinje u aprilu sledeće, nabavka vozila i opreme od maja sledeće do novembra 2026. godine, a dok ne stignu sva nova vozila koristiće se postojeća, procenjena na 155 miliona dinara i ocenjena kao "nebezbedna i neadekvatna".
 
Konačno, od maja sledeće bi trebalo da karte u javnom prevozu naplaćuje privatnik.
 
Ukoliko se sve navedeno desi, dosadašnji javni prevoznik "Subotica-trans" odlazi u istoriju - likvidaciju, stečaj ili drugu statusnu promenu, a nakon više od veka postojanja, svi zaposleni prelaze kod privatnika.
 
Subvencije iz budžeta Grada ka "Subotica-transu" samo prošle godine su iznosile skoro 500 miliona dinara, a prema dokumentu umesto toga planira se davanje 290 miliona privatniku za "koncesionu naknadu", odnosno razliku između ostvarenog prihoda i cene vožnje po kilometru.
 
Dokumentom je procenjeno da bi tokom perioda od 15 godina u budžetu bile ostvarene uštede od najmanje 700 miliona dinara u odnosu na dosadašnje subvencionisanje "Subotica-transa".
  • Maroder

    05.09.2024 00:00
    Zar nije davanje koncesije za javni prevoz u Subotici u nadleznosti pokrajinske vlade - Vojvodine? Ili mozda i postavljanje cesme u nekom selu u Vojvodini mora da se pita kolonijalni upravnik iz Bg?
  • Ma čekaj malo

    04.09.2024 21:49
    "Privatnik će biti taj koji će određivati cenovnik i naplaćivati karte, dok Grad Subotica zadržava kontrolu." - ovo je recept za krađu.
    I čiji je predlog ova koncesija?

    A i Banovina se, vidim, baš ništa ne pita?
  • .

    04.09.2024 15:58
    Suboticani busku kartu na tim malim relacijama placaju 120 dinara, a Beogradjani 0 dinara jer u BG kartu niko ne kupuje

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina

Nove takse u Inđiji zabrinule ugostitelje

Povećanje naknade za korišćenje javnih površina koje se predviđa u proseku od 15%, izaziva nezadovoljstvo, posebno među malim ugostiteljima u centru grada jer se na njih odnosi povećanje od 33%.