Utiberu posao projektovanja druge trake obilaznice oko Subotice

Konzorcijumu predvođenom mađarskom kompanijom Utiber poveren je posao projektovanja desne trake obilaznice oko Subotice, autoputa od petlje Subotica-Jug do graničnog prelaza Kelebija.
Utiberu posao projektovanja druge trake obilaznice oko Subotice
Foto: 021.rs (ilustracija)
Posao vredan nešto manje od 95 miliona dinara poveren je konzorcijumu koji čine Project biro Utiber Novi Sad, Utiber road investment Budimpešta, preduzetnik Slaviša Ilić SDC proffesional i Ut Test iz Budimpešte, navodi se u dokumentu objavljenom na Portalu javnih nabavki.
 
Na tenderu je učestvovao i konzorcijum AG institut Novi Sad i Saobraćajni institut CIP, ali njihova ponuda nije prihvaćena jer je bila za oko 10 miliona dinara skuplja.
Deonica auto-puta, granični prelaz Kelebija - petlja "Subotica-Jug", poznatija kao "Ipsilon krak" ili obilaznica oko Subotice, dužine oko 24 kilometara, povezuje granični prelaz Kelebija sa autoputem Horgoš-Novi Sad.
 
Zaključkom vlade Srbije od marta 2022. godine proglašena je za saobraćajnicu od izuzetnog infrastrukturnog, saobraćajnog i ekonomskog značaja, kako za grad Suboticu, tako i za Srbiju.
Do sada je izgrađena leva traka auto-puta od prelaza Kelebija do petlje "Subotica-jug", u formi moto-puta.
 
Ukrštanja sa magistralnim i lokalnim putevima na teritoriji Subotice rešena su izgradnjom mostova ili kružnim tokovima.
 
Prema projektnom zadatku, na mestu gde su izgrađeni mostovi preko lokalnih puteva u trupu obilaznice potrebno je ista rešenja predvideti i za buduću desnu traku auto-puta do Kelebije.
 
Umesto sadašnjih kružnih tokova koji spajaju obilaznicu sa somborskim i žedničkim putem potrebno je projektovati petlje budućeg auto-puta "Bajmok" i "Verušić", ali nije precizirano kako će se dalje odvijati saobraćaj na postojećim magistralnim putevima ka Somboru i Žedniku kojima sada pripadaju ti kružni tokovi.
 
U slučaju kružnog toka kod Bikova, projektnim zadatkom predviđena je izgradnja natputnjaka preko Ipsilon-kraka i izgradnja natputnjaka preko auto-puta Horgoš-Novi Sad.
 
Takođe, projektnim zadatkom u sklopu spajanja nove trake buduće deonice auto-puta Petlja Subotica-Jug - Kelebija sa postojećim auto-putem Horgoš - Beograd, predviđeno je izmeštanje i rušenje postojeće naplatne rampe.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • 021

    08.12.2024 09:22
    U nekoj normalnoj državi bi, posle onoga što se desilo, svi ugovori sa Utiberom bili raskinuti po kratkom postupku i bez prava žalbe i bila bi im oduzeta dozvola za rad na teritoriji te države.
  • Bill

    08.12.2024 05:48
    Prošao sam X puta ovom obilaznicom od kada je otvorena.
    Nemam ništa protiv nje. OK je.
    Samo, čemu još jedna traka? Pa na kompletnoj deonici od tih 24 km (od prelaza Kelebija do autoputa Horgoš-Novi Sad), ako sretnete više od 5 vozila - već se zapitate od kuda ovolika gužva danas?
  • Nik

    07.12.2024 23:40
    Cekajte ljudi, pobili ste svojom "strucnoscu" ljude. Sve sto ima i jednog coveka koji je ucestvovao u tome mora da stane!

    Sta vam je? Vidite li dalje od svojih novcanika?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina

Pijani vozač izazvao udes u Subotici

Subotička policija isključila je iz saobraćaja četrdesetsedmogodišnjeg vozača koji je vozeći "pežo" pod uticajem alkohola izazvao saobraćajnu nezgodu.