Pančevo: "Divlji" kombiji haraju gradom

Više od 200 nelegalnih kombija vozi pančevačke putnike po gradu, okolnim selima i prema Beogradu.
Više od 200 nelegalnih kombija vozi pančevačke putnike po gradu, okolnim selima i prema Beogradu.

Saobraćajnih inspektora nema dovoljno, odgovora iz nadležnog ministarstva za pojačanje još uvek nema, a na gubitku su svi – i Grad Pančevo, i ATP, i putnici koji nisu osigurani, a i država, jer su kombisti u "sivoj zoni" i nikome ne plaćaju poreze. Ali zato svakodnevno, naročito "u špicu" preuzimaju putnike na stanicama nekoliko minuta pre autobusa.

Uslovi za vožnju u divljem i u ATP autobusu su, kako kažu putnici, neuporedivi, a razloga za izbor ATP-ovog autobusa umesto kombija ima mnogo.

- Nije mi svejedno. Znam da je nemaština, da se nema para, da se "divlji" snalaze kako mogu. Kako taksisti mogu da plaćaju porez? Ako ne plate, zna se šta ih čeka. "Divlji" taksisti nikakvo obezbeđenje nemaju. Ako se desi nešto, daleko bilo, što kažu babe, ne daj Bože, od koga da se naplati? Nisam protiv njih, ali neka plate, pa neka rade - kaže jedna Pančevka. Ostali razlozi, ističu Pančevi, su komfor, prostranost, higijena i sigurnost. Bez obzira na mnogobrojne akcije koje su u protekle dve godine organizovane u Pančevu, sa ciljem da se suzbije nelegalni prevoz, rezultata nema.

Kombista i onih koji automobilima prevoze putnike je više od 200. šef pančevačke Inspekcije Milovan Ćirović kaže da u akciju suzbijanja "divljeg" prevoza treba da se uključe svi, jer Inspekcija sama ne može sa tim problemom da se izbori.

- Nerealno je očekivati da četiri inspektora stignu na sve neuralgične tačke u gradu. Moraju se ozbiljno uključiti svi državni organi. Treba da nam pomognu sve institucije države koje se nalaze na teritoriji lokalne samouprave, uključujući i druge inspekcije koje imaju nadležnost po pitanju rešavanja ove problematike - rekao je Ćirović. Gubitak pančevačkog ATP-a zbog toga što "ilegalci" preuzimaju putnike je evidentan. Za dva meseca kontinuirane akcije prošle godine, ATP-u je prihod porastao za 14 miliona dinara, kaže direktor Milenko Krajnović, a nelegalni prevoznici najviše putnika uzmu na liniji 14 i prema Beogradu.

I dok se ne preduzme neka obimnija akcija, koja će dati dugoročnije rezultate, u ATP-u pokušavaju da poboljšanjem usluga pridobiju putnike i tako sačuvaju koji dinar.

- Činimo sve da napravimo povoljnosti. Pre nekoliko dana smo uveli povratne karte za Beograd. Umesto 120 dinara, koliko je koštala u jednom pravcu, sada je 180 dinara povratna karta. Uveli smo i povratne karte prema Kovačici, Padini i Crepaji. Trudićemo se da obnovimo vozni park udobnim komfornim autobusima, sa klima-uređajima. Povećaćemo i broj polazaka - rekao je direktor JKP "Auto-transport Pančevo" Milenko Krajnović. Naredne nedelje, a najkasnije za desetak dana, svi nadležni ponovo će praviti strategiju kako doskočiti onima koji sav prihod stavljaju u svoj džep, ne osiguravaju putnike i ne plaćaju porez.

  • 100%Taksista

    12.07.2014 20:55
    Nemoguće
    U Novi Sad ulazi svakodnevno oko 150 nelegalnih taksista iz pravca Futog. Ruma, Irig, Srbobran, Sirig, Čenej, Temerin, Rumenka, Temerin, Kać, Zrenjanin.... neka izvine oni koje nisam spomenuo. Saobraćajna inspekcija do skoro nije mogla ništa, pošto je bivši Glavni Saobraćajni inspektor od Futog-taxi uzimao reket da ih zaštiti. Saobraćajna policija ni sada ih ne tera kada stoje na trotoarima i čekaju putnike. Novi Glavni saobraćajni inspektor je poslao ekipu da kontrolišu Divlje i linijske taksiste, a oni da se ne zamere bivšem šefu, zaustave tri regularna Futog-taxi i jave presedniku SITANS udruženja da ih javno u medijima pohvale. Nelegalni linijski taxi prevoz se ne suzbija i iz razloga što jednog Saobraćajnog inspektora otac radi nelegalno Žabalj-taxi, pa se ne žele zameriti kolegi. Uglavnom Saobraćajna inspekcija kada izlazi na teren kontroliše redovne taxi-preduzetnike i tera ih i kažnjava kao nekoliko mi kolega koji su zbog manjka taxi-mesta u gradu i zauzimanje postojećih od strane onih koji nisu platili taxi-stajališta u gradu( inspekcija javno priznala da ih ima 600-700, a ja znam da ih ima oko1100)stajali na javnim parkinzima. još je veće zlo što suci za prekršaje rade po gradskim odlukama a ne po zakonu Republike Srbije, kojoj su položili zakletvu na pravičan i nepristrasan rad. Zbog ovakog javašluka trpi i GSP i legalni Taxi-preduzetnici, koji iz dana u dan padaju u sve veće probleme sa plaćanjem poreza i dažbina prema državi. Kada dođu na raskrsnicu, dali kupiti hleb za porodicu ili platiti porez, kupuju hleb, pa zato na spisku do 1000 najvećih dužnika poreza u Srbiji ima 20 Taxi-preduzetnika iz Novog Sada. Ko sve treba da se angažuje da se UVEDE RED u ovoj branši.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina

Nove takse u Inđiji zabrinule ugostitelje

Povećanje naknade za korišćenje javnih površina koje se predviđa u proseku od 15%, izaziva nezadovoljstvo, posebno među malim ugostiteljima u centru grada jer se na njih odnosi povećanje od 33%.