Zrenjanin: Dani piva bitniji od kulturnih dešavanja

Meštani Zrenjanina malo pažnje posvećuju kulturi i češće odlaze na Dane piva i seoske slave nego na umetničke manifestacije, zaključak je istraživanja sprovedenog za potrebe Strategije razvoja kulture Zrenjanina do 2022. godine.
Meštani Zrenjanina malo pažnje posvećuju kulturi i češće odlaze na Dane piva i seoske slave nego na umetničke manifestacije, zaključak je istraživanja sprovedenog za potrebe Strategije razvoja kulture Zrenjanina do 2022. godine.

Strategija u kojoj se konstatuju poražavajući rezultati posećenosti kulturnih događaja, našla se i pred odbornicima lokalnog parlamenta.

"Najširoj populaciji, bez sumnje, najznačajniji kulturni događaj koji su posetili prošle godine jesu Dani piva. U tom smislu, ovo je najpopularnija manifestacija, dok su u manjoj meri popularne seoske slave po okolnim mestima", navedeno je u istraživanju o kulturnoj ponudi i potražnji. Ako se uzme u obzir da na Danima piva nastupaju i narodnjaci, da se organizuje takmičenje u brzom ispijanju piva i da se, uz ovu vrstu alkohola, posetiocima pod šatorima nude pljeskavice, jagnjetina i prasetina, onda je jasno o kakvoj je ovde kulturi reč.

Zrenjaninska pivijada je po popularnosti ispred Noći muzeja, koncerata klasične muzike, Sajma knjiga u Gradskoj narodnoj biblioteci "Žarko Zrenjanin" i ostalih ozbiljnih kulturnih manifestacija.

"Iz ovoga izvlačimo zaključak o nepostojanju visokih kulturnih potreba kod građana Zrenjanina. One se svode na prosečne potrebe stanovništva, koje karakteriše više zabava nego uživanje visoke kulture", istaknuto je u ispitivanju navedenom u gradskoj Strategiji.

Kada je reč o muzici, na osnovu rezultata istraživanja može se zaključiti da Zrenjaninci najviše slušaju narodnu muziku. Od klasičnih pozorišnih izvedbi najčešće očekuju dobru zabavu i većina njih odlazi u teatar da gleda komediju, a ređe dramu. Spremnost građana da kupe DVD, sliku, knjigu ili muzički album na veoma je niskom nivou. Uglavnom oko 80 odsto ljudi to ne čini ni jednom godišnje.

Razlog ovome, kako se objašnjava, leži u činjenici da su produkti kulture preskupi u odnosu na primanja građana. Istraživanjem je obuhvaćeno i to kako žitelji grada na Begeju provode slobodno vreme.

"Prolazi im uz elektronske medije, kao što su televizija i kompjuter, i u druženju sa porodicom i prijateljima. Aktivnosti vezane za putovanja, likovnu i muzičku umetnost, pa čak i hobi, zastupljene su u veoma malom procentu. Retki posećuju bioskop i pozorište, a oni koji kažu da čitaju, uglavnom čitaju novine, a slabije knjige", piše u Strategiji.

Praksa provođenja slobodnog vremena van kuće, što bi značilo oblik ponašanja koji daje potencijal za eventualno posećivanje kulturnih manifestacija, slabo je razvijena kod ljudi u selima oko Zrenjanina. Oni u najvećem broju slučajeva vole da vreme provode kod kuće.

  • Jova

    17.11.2014 09:43
    Za vreme Dana piva se održavaju mnoge kulturne manifestacije na više lokacija u Zr, ne može se gledati na to samo kao roštilj+Ceca+pivo.
    Ima se šta videti, samo zavisi ko šta podrazumeva po Danima piva u Zr

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina

"Carska bašta" ipak ne ide u stečaj

Sud u Zrenjaninu doneo je rešenje kojim se utvrđuje da je Proveg Opovo povukao predlog za pokretanje stečajnog postupka nad firmom "Carska bašta" za veleprodaju voća i povrća i gajenje povrća.

Nove takse u Inđiji zabrinule ugostitelje

Povećanje naknade za korišćenje javnih površina koje se predviđa u proseku od 15%, izaziva nezadovoljstvo, posebno među malim ugostiteljima u centru grada jer se na njih odnosi povećanje od 33%.