Batina je iz raja izašla?
U upoređivanju učenika širom sveta najbolji su bili kineski đaci - učenici iz Šangaja su, prema PISA testu, najbolji, a oni iz Hongkonga su četvrti na svetu.
Izreke poput "Samo strog učitelj stvara odlične učenike" ili "Batina je iz raja izašla" u Kini su i danas još u upotrebi. Po mišljenju Ami Čue, profesorke na prestižnom univerzitetu Jejl, zadržavanje tradicionalnih vrednosti i vaspitanja je vrlo pozitivno: upravo tu je tajna uspeha kako kineskih učenika u poređenju sa njihovim vršnjacima na Zapadu, tako i uopšte Kine u današnjem svetu.
Zapad u konkurenciji s Kinom gubi već u vrtiću, smatra ova autorka knjige "Borbeni poklič majke – tigrice". Ami Čua pripada drugoj generaciji kineskih doseljenika u SAD, a pažnju javnosti privukla je više nego provokativnom tezom da deca samo s kineskim metodama vaspitavanja imaju šansu za uspeh.
Gledište da prema dečijim ispadima ne treba biti tolerantan i da treba "trenirati strogoću", izazvalo je žestoke diskusije na Zapadu. Ami Čua u svojoj knjizi opisuje svoje stroge metode. Ona svojim dvema kćerkama zabranjuje skoro sve što je za većinu druge dece i roditelja na Zapadu potpuno normalno: igrice na kompjuteru, da prespavaju kod drugarica, da igraju u školskoj pozorišnoj predstavi...
Jednom je Čua zapretila svojoj kćerki da će joj spaliti plišanog medvedića ako ne bude savršeno odsvirala partituru na klaviru. Posle toga više nije bilo grešaka u sviranju.
Li Junje, 64-godišnji penzionisani nastavnik engleskog jezika i zvezda kineske državne obrazovne televizije, smatra da stroge obrazovne metode odgovaraju realnosti kineskog društva. "Kina ima tako mnogo stanovnika, konkurencija je vrlo velika. Odabir najboljih se obično obavlja testovima. Zbog toga učenici moraju veoma mnogo da uče, tu se po pravilu ne radi o kreativnosti već o mukotrpnom radu", navela je ona.
Upravo tu je, međutim, i osnovni problem ove takozvane "kineske metode". U uporednoj PISA studiji o znanju učenika širom sveta, kineska deca su postigla odlične rezultate, pre svega na polju matematike, prirodnih nauka, te čitanja i razumevanja tekstova. Ali cena je vrlo visoka: ta deca ne samo da su često uskraćena za svoje detinjstvo, već i za maštovitost i originalnost. Njima je vrlo teško da pronalaze nova, kreativna rešenja postavljenih problema, a istovremeno vrlo nerado samostalno donose odluke.
Komentari 1
Jimmy sa Aljaske
A potajna kineska ideja da su superiorni me uopste ne zanima kao ni napacena keva tigar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar