Brzina nije jedini krivac
Nijedan od ovih faktora, kako navodi ovaj list, u Srbiji nije na potrebnom nivou. Istraživanje Evropskog instituta za bezbednost na putevima pokazalo je da u Srbiji samo jedan odsto saobraćajnica zaslužuje ocenu pet, odnosno da su potpuno bezbedne. Radi se o autoputu na Koridoru 10. Ostali su manje-više, sa nekim izuzecima, veoma opasni - većini saobraćajnica potrebna je kompletna rekonstrukcija, nivelacija je na mnogim suprotna zakonima fizike, signalizacija je oskudna, ili je uopšte nema, a često je i zbunjujuća.
Drugi faktor je čovek. Vozači su, navodi se u tekstu, glavni uzročnici saobraćajnih nesreća. Mnogi za volan sedaju u alkoholisanom stanju, a sve je više i onih koji voze pod uticajem neke droge. Posebno značajan faktor bezbednosti predstavlja obuka u auto-školama. Najveći broj vozača tokom obuke nije prešao brzinu od 60 kilometara na sat i nije izlazio na lokalni put niti autoput. Novi vozači retko kad su i preticali drugo vozilo, dali pun gas, naglo zakočili ili brže ušli u krivinu – takvo neiskustvo ih često dosta košta u svakodnevnom saobraćaju.
Treći faktor je vozilo, i tu Srbija ne stoji baš najbolje - prosek starosti vozila je oko 14 godina, stepen njihove ispravnosti je veoma nizak. Zabrinjava i podatak da dosta neispravnih vozila prođe tehnički pregled.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar