Pokušaj zarade na virusu korona: Šeširi protiv pljuvanja

Proizvođači sredstava za dezinfekciju i platforme za rad od kuće profitirali su od novonastale situacije, a sada i manje kompanije pokušavaju da unovče epidemiju.
Mnoge kompanije pronalaze kreativne načine kako zaraditi u jeku epidemije novog virusa korona, koja je već prouzrokovala krah međunarodnog tržišta, pogodivši avioprevoz, filmsku industriju i lokalno poduzetništvo. Više od 100.000 osoba je zaraženo u najmanje 124 države i teritorije sveta. Proizvođači sredstava za dezinfekciju i platforme za rad od kuće profitirali su od novonastale situacije.
 
Takođe, pojedine manje kompanije nastoje da iskoriste neobične poslovne prilike koje je omogućilo širenje virusa iz Vuhana. Neke od njih promovišu svoje proizvode kao direktnu vezu s ovim virusom, dok drugi tvrde da su potrošači sami uvideli značaj njihovih proizvoda, među kojima su prečišćivači vazduha, roboti, pa i šeširi protiv pljuvanja.
 
Baš kao i zaštitne maske, određeni proizvodi koji nisu prvobitno namenjeni zdravstvenim radnicima mogu biti od velike pomoći u borbi protiv širenja zaraze.
 
Roboti 
 
Roboti se u nekim slučajevima koriste kako ne bi moralo doći do direktnog kontakta između bolničkog osoblja i pacijenata, na primer, pri davanju lekova. S druge strane, američka kompanija "Promobot" je nedavno poslala svog robota na Tajms skver u Njujorku da ispita imaju li prolaznici simptome koji bi nagovestili da su zaraženi. U jednom trenutku, robot je navodno delio i jednokratne zaštitne maske, uprkos molbi tamošnjih vlasti da ih ne uzimaju osobe koje su zdrave.
 
 
Epidemija novog virusa korona mogla bi podstaći kompanije da ranije uvedu automatizaciju u područjima poslovanja gde je to moguće. Prema pojedinim navodima, kompanije čiji je rad većinom automatizovan manje su podložne poteškoćama u radu, prenosi "Vox".
 
Prečišćivači vazduha
 
Nekolicina kompanija kritikovana je zbog netačnih tvrdnji da njihovi prečišćivači neutrališu novi virus korona, a slično se događalo i 2003. kada se pojavio SARS, takođe soj virusa korona. Tako kompanija "Airpura" reklamira svoje aparate kao sposobne da uklone virus korona iz vazduha. Slično tvrde i predstavnici kompanije "Molekule", koji su uvereni da njihovi proizvodi mogu uništiti virus. Cena njihovih prečišćivača se, inače, kreće od 712 evra.
 
Prednosti ovih aparata svakako postoje, posebno u zdravstvenim ustanovama, ali nema dokaza da mogu pomoći pojedincima u borbi protiv virusa korona.
 
Čitači telesne temperature
 
Tehnologija očitavanja telesne temperature na daljinu ističe se kao jedan od odgovora na epidemiju, jer bi se tako moglo utvrditi da li neko ima groznicu. Ovakva tehnologija već je u primeni u Kini i budi zanimanje i u drugim zemljama.
 
Kompanija "ThirdEye" odlučila je da na svoje naočare za virtuelnu realnost nadogradi sistem za termičko snimanje. U narednih mesec i po isporučiće gotovo 2.000 ovih modifikovanih naočara. Među naručiocima su i radnici Međunarodnog aerodroma u Hongkongu. Oni će uz pomoć njih moći da očitaju povišenu temperaturu kod putnika.
 
"Shouqi Limousine & Chauffeur", kineska agencija koja pruža usluge prevoza, u nekim od svojih vozila primenjuje tehnologiju za termičko snimanje, kako bi pratili temperaturu korisnika, ali i svojih vozača. Sistem je programiran da izda upozorenje ako se u vozilu očita previsoka temperatura.
 
High-tech dezinfekcija
 
Elektrostatički sprej jedna je od alatki kojima se potrošači okreću u nameri da dezinfikuju svoje okruženje. Rade na sličnom principu kao i sredstva za čišćenje u običnoj boci, ali su jačeg naboja i temeljnije pokrivaju poprskanu površinu. Koriste ih kompanije, zdravstvene ustanove u Singapuru i škole u američkoj saveznoj državi Juti.
 
 
Džeremaja Grej, operativni direktor "EartSafea", kompanije koja se bavi biorazgradivim dezinfekcionim sredstvima, otkrio je da je njihov elektrostatički sprej u stostruko većoj potražnji nego što je uobičajeno za sezonu gripe. Najčešći klijenti su im kancelarije, škole i nadležni organi u delatnosti transporta.
 
Šeširi protiv pljuvanja i drugi čudni proizvodi
 
Na platformi Amazon mogu se pronaći šeširi sa zaštitnim vizirom namenjeni sprečavanju da klice koje drugi iskašlju dopseju do lica. Amazon je, inače, uklonio više od milion proizvoda koji su plasirani kao delotvorni u borbi protiv virusa Covid-19 sa svoje platforme zbog neistinite reklame.
 
 
Prodaju se i majice s podsetnikom da se peru ruke, kao i narukvica na kojoj stoji natpis "Preživeo sam virus korona". Na Kreglisti, popularnoj američkoj internet stranici za oglašavanje, mogu se pronaći i kontejneri za skladištenje robe prilagođeni karantinu i automobil u slučaju zombi apokalipse.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Zabava - Zanimljivosti