Tirkizni, plavi i žuti bicikli, poređani u dugim redovima, pojedini naslagani jedni na druge, nose logo kompanija koje su dominirale sektorom deljenja bicikala - "Hellobike", "Didi" i "Meituan".
Jeftini bicikli, koje su korisnici mogli da otključaju pomoću aplikacija i parkiraju bukvalno bilo gde, pojavili su se na ulicama kineskih gradova sredinom protekle decenije, a investitori su pohrlili da ulože u biciklističke startape kao što su sada već ugašeni "Ofo" i "Mobike".
Međutim, dvotočkaši su ubrzo preplavili pločnike i prelili se na ulice i staze, a korisnici su ih ostavljali bukvalno bilo gde, često ih bacajući u žbunje i na zelene površine, što je lokalnim vlastima i pešacima postalo veliki problem.
Mnogi bicikli su oštećeni ili ukradeni, dok su neki čak upotrebljeni i kao improvizovane barikade kada je izbila pandemija kovida19 prošle godine.
Ovaj problem nije stran i drugim velikim gradovima širom sveta, čije vlasti pokušavaju da sakupe i uklone sve napuštene bicikle, na primer sa metro-stanica u Vašingtonu ili sa dne reke u Melburnu.
Snimci iz vazduha prikazuju groblje bicikala na obodu kineskog Šenjanga, jedno od mnogih koja su se pojavila početkom 2018. godine kada je startap kompanija "Ofo" propala.
Veliki broj oštećenih bicikala drugih kompanija takođe je odbačen, umesto da budu popravljeni, što je u potpunoj suprotnosti sa zelenom, ekološkom slikom koja se obično vezuje za korišćenje bicikala u gradovima.
Vlasti kineskih gradova su se obavezale da će rešiti haos koji je izazvala poplava bicikala za iznajmljivanje, pa će Peking tako u toku ove godine ukloniti 44.000 bicikala iz centra, kako bi njihov ukupan broj bio manji od 800.000.
Komentari 9
već decenijama
Ns
Zokins
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar