Monumentalna građevina dobiće novi život kao hotel sa pet zvezdica, 51 godinu nakon zatvaranja međunarodne železničke veze preko Pirineja.
Priča o Kanfranku, selu na 1.000 i nešto metara nadmorske visine na francusko-španskoj granici, priča je o prevelikim ambicijama i neuspehu, o nesposobnosti i korupciji, spletkama, švercu i lošoj sreći kroz nekoliko vekova, piše Gardijan.
Problem je bio u tome što je stanica osmišljena 1853. godine, ali je završena tek duboko u 20. veku – 1928. godine.
Na ceremoniji otvaranja železničke linije, španski kralj Alfonso Osmi ponosno je rekao: "Pirineji više ne postoje". Međutim, planine su bile samo jedna od prepreka uspehu.
Stanica je imala malo čega osim pehova. Tek otvorena suočila se sa posledicama svetske finansijske krize 1929. godine. Dve godine kasnije teško je oštećena u požaru.
Potom je, 1936. godine, počeo Španski građanski rat, a zatim je izbio Drugi svetski rat. Kada su sukobi okončani, Španija je zbog Franka bila suočena sa izolacijom i međunarodni železnički saobraćaj obnovljen je tek 1950-ih godina.
Na francuskoj strani kolosek je bio drugačije širine u odnosu na špansku, pa su putnici i prtljag morali da se prebace iz jednog voza u drugi, što je dodatno produžavalo ionako dugo vreme putovanja.
Linija nikada nije bila isplativa. Tokom 1970. godine, iskakanje voza iz šina oštetilo je most, što je iskorišćeno kao izgovor da se stanica ukine. Stanična zgrada sa 365 prozora i 200 metara duga platforma propale su.
Danas je stanica u upotrebi, ali je promet skroman i samo je deo domaćeg saobraćaja.
Nova nada
Hotel sa 104 sobe dizajnirali su arhitekte Hoakin Magrazo i Fernando Used u saradnji sa regionalnom vladom Aragona i lancem hotela Barcelo.
Fasada stanice biće sačuvana, ali se iza postojeće gradi potpuno nova zgrada u koju se ulazi kroz hotelsko predvorje. Kompleks će obuhvatati konferencijski centar sa 200 mesta, železnički muzej, prodavnice i utočište za hodočasnike.
Investitori se nadaju da će hotel oživeti selo kada radovi budu završeni krajem sledeće godine.
Takođe, Francuska i Španija su se 2020. godine dogovorile da pokrenu radove na vraćanju u upotrebu 7,8 kilometara tunela koji povezuje dve zemlje. Uz podršku EU postoji mogućnost da će pomenuta linija i stanica u Kanfranku biti u potpunosti operativne do 2026. godine.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar