Teoriju o Blue Monday-u uspostavio je 2004. Klif Arnal, velški psiholog koji je predavao u večernjoj školi edukativnog centra univerziteta u Kardifu. Samoprozvani guru u obzir je uzeo niz faktora, uključujući vremenske uslove, dugove, vreme koje je prošlo od Božića i motivaciju.
Ipak, depresivni ponedeljak je u principu ideja jedne marketinške kompanije koja je želela da poveća prodaju letnjih aranžmana. Arnal je jednom prilikom priznao da je jednostavno odabrao datum kad su ga pitali da izračuna najdepresivniji dan u godini.
"Prvo su me pitali da dođem do dana za koji mislim da je najbolji za rezervisanje letnjeg odmora. Kad sam počeo da razmišljam o motivima za bukiranje odmora, prisećajući se onoga što su mi hiljade ljudi govorile tokom posla ili radionica, ovi faktori upućivali su na to da je treći ponedeljak u januaru posebno depresivan", objasnio je Arnal.
Ubrzo je taj pojam postao globalno popularan - do te mere da pojedini psiholozi upozoravaju na njegov loš uticaj kod osoba koje se zaista bore s depresijom.
Iako na prvi pogled izgleda komplikovano i ozbiljno, Arnelova formula nema naučno uporište. Pomnijim uvidom u formulu [W + (Dd)] xTQ / MxNA može se videti da su uključene varijable subjektivne i očigledno naučne, piše CNN.
W, na primer, označava vreme. D je dug, a d mesečna zarada, dok T znači vreme od Božića, a Q vreme od kada ste odustali od novogodišnje odluke.
Nijedan faktor koji je uključio ne može se meriti ili upoređivati istim jedinicama. Formula se ne može adekvatno proceniti ili proveriti. Na primer, ne postoji način za merenje prosečnog broja dana otkako su ljudi odustali od svoje novogodišnje odluke. A januarsko vreme varira među državama i kontinentima.
"Nisam ni slutio da će formula steći popularnost koju ima", rekao je Arnal za CNN.
Tvrdi i da je vodio kampanju protiv sopstvene ideje o Depresivnom ponedeljku. Kampanja se zvala Stop depresivnom ponedeljku. Međutim, ispostavilo se da je i to bio marketinški trik - ovaj put u cilju da podstakne zimski turizam na Kanarskim ostrvima.
"Uopšte se ne kajem", ipak je zaključio Arnel koji smatra da je pojmom "Blue Monday" "podstakao razgovor o psihologiji u medijima".
Međutim, struka se s njim baš i ne slaže.
"To nije ispravan način za podizanje svesti o mentalnim problemima. Kada kažemo da je taj jedan dan najdepresivniji u godini, bez ikakvih dokaza, banalizujemo koliko ozbiljna depresija može biti. Mentalno zdravlje najveći je zdravstveni izazov naše generacije. Trivijalizacija je potpuno neprihvatljiva", rekao je za CNN dr Antonis Kousoulis.
Komentari 4
Sova
Danas se sve više govori upravo o tome; - izaći iz zaglavljenosti, imati hrabrosti i menjati ono čime sami sebe porobljavamo.
Zaglavljenost je tvrdokorni program koji je duboko urezan u našu podsvest i stalno nam govori da nismo dovoljno dobri, da ne vredimo dovoljno i da zbog toga ne možemo ništa promeniti u životu. To nije istina. Istina je da možemo menjati sve - promenom percepcije koju imamo sami o sebi. Promena je jedina konstanta. Imamo moć da menjano sebe, a samim tim i svoj odnos prema životu.
Postoji jedna veoma jednostavna metoda kojom možemo menjati svoj odnos prema sebi:- jednostavno, tokom celog dana mentalno govoriti sebi "ja sam dovoljno dobar", "ja sam više nego dovoljno dobar", "ja sam oduvek bio dovoljno dobar i uvek ću to biti".
Treba istrajati i to raditi svakodnevno, ponavljati što više puta na dan, jer tako se menja matrica u našem mozgu - iz ja nisam dovoljno dobar i ne mogu to - u ja sam dovoljno dobar i mogu to.
Kada neka takva praksa da rezultate, kada se oseti veće samopouzdanje i samopoštovanje, to se projektuje na okolinu i drugi menjaju odnos prema vama.
Treba biti uporan, ništa nije nastalo juče, pa se ne može ni promeniti za jedan dan.
Dan po dan, korak po korak...Rezultat neće izostati.
Srećno svima!
Preduzetoje
SNS
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar