Ovaj tip semafora sa kamerama i senzorima će uz pomoć veštačke inteligencije na više načina olakšati život svim građanima.
Prema naučnicima, velika mana sadašnjih semafora jeste što se temelje na striktnim pravilima, a to baš i nije najbolje za sve situacije u saobraćaju. Naime, na semaforu je često crveno svetlo, bez nekog razumnog razloga, a na taj način se usporava saobraćaj.
Novi semafori su zato dosta pametniji jer koriste radarske senzore i kamere visoke rezolucije kako bi procenili situaciju u saobraćaju, a to rade mnogo efikasnije od indukcionih petlji koje su smeštene u asfalt.
Semafor nije programiran za crvenu i zelenu fazu, već na osnovu prikupljenih informacija može da, u zavisnosti od aktuelne situacije, smanji saobraćajne gužve i vreme čekanja, a samim tim i potrošnju goriva kao i zagađenje vazduha.
Naučnici su objasnili da ova tehnologija prikuplja informacije iz senzora i kamera, a zatim zahvaljujući veštačkoj inteligenciji odlučuje o najboljem ishodu.
Pametni semafor će biti koristan i za pešake, jer prilagođava vreme prelaza kako bi, na primer, starije osobe ili osobe sa invaliditetom imale dovoljno vremena da bezbedno pređu ulicu.
Novi inteligentni semafori trebali bi da poboljšaju protok saobraćaja za 10 do 15 procenata, a broj saobraćajnih prekršaja poput prelaska kroz crveno svetlo mogao bi da se smanji za četvrtinu.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 7
Steva
Смрда
Dragan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar