Većini potrošača taj oblik je toliko uobičajen da uopšte ne primećuju gotovo genijalno delotvornu prodajnu taktiku koja se krije iza toga.
Možda se čini glupim staviti cenu nekog proizvoda da bude jednu paru, evro cent ili američki cent, ali ova cenovna strategija primenjuje se najmanje sto godina. Stručnjaci ne mogu sa sigurnošću da kažu ko je osmislio taj trgovački trik, ali s lakoćom mogu potvrditi i objasniti njegovu delotvornost.
Takvo formiranje cene temelji se na teoriji da se, zato što čitamo s leva nadesno, prva brojka cene jače urezuje u naš um. Upravo zbog toga će potrošači pre kupiti proizvod koji košta na primer 99,99, a ne identičan proizvod koji košta tačno 100.
Osim toga, ljudi često ne žele da zamaraju um i ne žele da troše energiju na razmišljanje i donošenje odluka o kupovini proizvoda, pogotovo kad je reč o onima nižih cena, pa je lako moguće da brojeve iza glavne vrednosti uopšte ne uzimaju u obzir.
U članku Erika Andersona i Dankana Simestera, stručnjaka za marketing i menadžment, objavljenom u časopisu Harvard Business Review, objašnjava se kako ,99 ustvari predstavlja varku kojom prodavac želi da uveri potrošača da je određeni proizvod na sniženju.
Većina potrošača nesvesno naseda na to i veruje kako su dobro prošli kupovinom tog proizvoda.
S druge strane, postoje radnje koje stavljaju pune cene na proizvode.
Objašnjenje toga vide u činjenici da oni ne žele da se nova odeća poistovećuje s onom "jeftinijom", dok će prodavnice koje žele da naglase jeftine stvari u svojoj ponudi u cenama uvek imati varijantu ,99.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 6
Šeki
@NS
NS
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar