Prvo, važno je razumeti kako se pravi toalet papir - od celuloznih vlakana koja se dobijaju ili direktno sa drveta ili od recikliranog papira, kaže hemičarka Džesika Karet.
Vlakna se pomešaju sa vodom da bi se dobila kaša. Proizvodnja toalet papira sastoji se iz dva dela: pravljenja sirovog papira i pretvaranja u krajnji proizvod koji kupujete u prodavnici, objašnjava Dejvid Altemir, konsultant koji radi sa fabrikama toalet papira u SAD.
Proizvođači izbeljuju drvenu pulpu vodonik-peroksidom ili hlorom da bi je učinili belom. Ovaj postupak izbeljivanja je više od samo estetskog procesa. Naime, time se uklanja i supstanca poznata kao lignin, čime se papir omekšava.
Karet napominje da su celulozna vlakna takođe prirodno bela. Međutim, lepak koji ih povezuje je braon boje, koja se gubi zahvaljujući izbeljivaču.
Dakle, nije samo do procesa proizvodnje, već i sirovina koje čini toalet papir belim. Dalje, ako se toalet papir proizvodi od recikliranog papira, onda se najčešće koristi kancelarijski otpad ili papir za štampače, koji je u osnovi već bele boje.
Ukratko, bela boja toalet papira je više konvencionalna nego funkcionalna, jer toalet papir ne mora nužno biti beo da bi bio mekan i upijajući, piše RD. Međutim, postoje i razne vrste toalet papira u drugoj boji, ali Altemir navodi da obojeni toalet papir povećava cenu proizvodnje rolni.
Većina toalet papira u Severnoj Americi je bela zbog preferencija potrošača, kaže Karet, dodajući da je situacija drugačija u Južnoj Americi i Evropi gde toalet papir može biti u različitim bojama.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar