Nemački eksperiment sa jeftinim javnim prevozom nije uspeo: Svi i dalje voze kola, a nastale gužve

Karta javnog prevoza od devet evra, koja je u Nemačkoj uvedena kako bi rasteretila saobraćaj i smanjila negativne efekte poskupljenja energenata, nije postigla svoj cilj.
Nemački eksperiment sa jeftinim javnim prevozom nije uspeo: Svi i dalje voze kola, a nastale gužve
Foto: Pixabay
To je saopšteno na temelju prvih procena stručnjaka.
"Karta od devet evra dovela je do pojačanog korišćenja sredstava javnog prevoza što je na nekim trasama dovelo do kolapsa, ali nije značajno rasteretila puteve", kaže Kristijan Boettger iz Visoke škole za saobraćaj i tehniku u Berlinu (HTW).
Prema istim saznanjima, gotovo je neprimetan broj onih koji su se zbog subvencionisane mesečne karte odrekli korišćenja svog automobila. Istovremeno je povećan broj vožnji sredstvima javnog prevoza do kojih uopšte ne bi došlo bez subvencionisane karte.
 
"Jedna četvrtina tih korišćenja javnog prevoznog sredstva se uopšte ne bi dogodila da ta putovanja nisu subvencionisana", kaže Boettger. 
 
Do istog zaključka došlo je jedno ispitivanje koje je sprovedeno na širem gradskom području Minhena.
 
Tu je ustanovljeno da 35 odsto građana koristi javni prevoz više nego pre, ali da se samo tri odsto odriče automobila što takođe ukazuje na to da se povećani broj putovanja javnim prevozom odnosi na putovanja koja se ne bi dogodila bez mesečne karte od devet evra.
 
"Mi nismo ni očekivali neku radikalnu promenu ponašanja građana kada je u pitanju svakodnevni prevoz", rekao je Klaus Bogenberger sa Tehničkog univerziteta u Minhenu.
 
Nemačka vlada je u junu u sklopu paketa mera kojima bi se građani rasteretili zbog povećane cene energenata uvela kartu od devet evra koja važi i u svim sredstvima javnog saobraćaja uključujući i lokalni železnički prevoz.
 
S obzirom na to da karta važi u svim javnim prevozima na području Nemačke, teoretski je moguće lokalnim vozovima putovati uzduž cele zemlje. To je delimično, a posebno vikendima, uzrokovalo kolaps železničkog prevoza na trasama od većih gradova prema turističkim odredištima.
 
Nemačka vlada još razmatra mogućnost nekog oblika nastavka subvencionisanja karte javnog prevoza. Ministar finansija Kristijan Lindner (Liberalno-demokratska stranka FDP) je, međutim, naglasio kako za dalje subvencije u budžetu nema para.
  • Steva

    10.08.2022 07:30
    sramota je kako nam dobro ide
    Pa kod nas je takođe uveden eksperiment, džaba hrana u skupštini i besplatni automobili i točenje goriva za poslanike i fukcionere i zamislite niko se na buni,mislim na ministre i na narod takođe.
  • D

    09.08.2022 19:44
    .
    "Jedna četvrtina tih korišćenja javnog prevoznog sredstva se uopšte ne bi dogodila da ta putovanja nisu subvencionisana"

    Pa zar im je je i ta četvrtina malo??? Koliko su mislili da bude? 90%?
  • Marko

    09.08.2022 11:54
    Ovo vam je za sve one koji tvrde da bi se ljudi radije vozili javnim prevozom da su uslovi bolji - ne bi. Korišćenje automobila svaki dan je navika, kao i pušenje i mora se aktivno boriti protiv nje. Gradovi u Srbiji su "pušači", Novi Sad i Beograd pogotovo. Uvoz krševa, delova i derivata nam ubija ekonomiju, o ekološkim i zdravstvenim posledicama da ne govorimo.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Zabava - Zanimljivosti