Kako je festival Vudstok posle originalnog izdanja postao najveća festivalska katastrofa

Šta vam prvo padne na pamet kad spomenemo Vudstok - najveći festival u modernoj kulturi koji je u više navrata okupio mladež iz celoga sveta i postao simbol cele jedne ere?
Za decu iz 1960-tih ovaj kultni događaj je sinonim za mir, ljubav, duhovne vibracije i utopijski osećaj kakav savremeni klinci nikada neće doživeti, prenosi Pun kufer.
Vudstok su, od svog originalnog izdanja iz 60-tih godina, ponovili nekoliko puta, a samo su tri datuma obeležila istoriju. Osim originala, stranice festivalske istorije, ispisao je i Vudstok iz 1999. godine, koji dan-danas smatramo jednom od najvećih katastrofa u zabavnoj industriji, te Vudstok iz 2019. godine koji je bio zamišljen kao komemoracija 50. godišnjice originala, ali se nakon niza problema u organizaciji nikada nije dogodio.
Društvo mira, ljubavi i jedinstva   
 
Pre više od 50 godina, pola miliona ljudi se okupilo na farmi krava u Nju Jorku kako bi širili mir i ljubav na najvećem festivalu umetnosti i muzike. 
 
Bio je vrući avgust, a tokom tri dana atmosferu su dodatno zagrevala velika muzička imena. Džimi Hendriks, Dženis Džoplin, Džoan Baez, The Who, Krosbi, Stilsi, Neš & Young, The Band i mnogi drugi, privukli su deset puta veću masu nego što su organizatori zamislili.
 
Hipije su u to vreme smatrali opasnima, pa su meštani i lokalna vlast na sve moguće načine pokušavali sprečiti njihovo okupljanje. Organizatori su zbog rata s meštanima i lokalnom vlasti izgubili dozvolu pa su mesec dana pre početka celi događaj morali da prebace na drugu lokaciju.
 
Međutim, to mlade ljude željne zabave nije sprečilo da se skupe u tolikom broju. Bez obzira na to što je za ulazak na festival trebala ulaznica, ushićena masa je nešto pre početka srušila zaštitnu ogradu i svima omogućila ulazak. 
 
Mladalački um s kraja 60-tih godina prošlog veka je bio duboko u kontroverznom Vijetnamskom ratu. Bilo je to vreme pokreta za građanska prava i razdoblje velikih sukoba i nemira. 
 
Sve što se odvijalo od 15. do 18. avgusta 1969. godine, od tog trenutka je ispisalo istoriju. Vudstok je postao legendarni događaj i veliki generacijski trenutak koji je pokazao da se mladi, uprkos kiši, blatu, ogromnoj gužvi, glasnoj muzici i rekama alkohola - mogu ponašati civilizirano.
 
I to je bila slika Vudstoka sve do 1999. godine.
 
Dan kada su umrle devedesete 
 
Nedavno je na Netflixu izašao dokumentarac o zloglasnom izdanju iz 1999. koji pokazuje da napredak nije nužan smer našeg društva. 
 
Na tridesetu godišnjicu kultnog festivala, okupila se neka druga mladež koje je, umesto u miru i ljubavi, uživala u opštem haosu, vandalizmu, nasilju, silovanju, kupanju u izmetu i totalnom fijasku.
 
"Ovo izgleda kao Bosna", "Ovo nije Woodstock naših roditelja", "Ovo je ratna zona", "Nije mi dobro od zagađene vode", "Ne mogu da sebi priušte bocu vode", "Droga? Opušteno je dele bez ikakvog skrivanja", "Gledao sam kako grupa mladića siluje jadnu devojku, a ona izgleda kao polumrtva" – samo su neke od izjava posetioca Vudstoka iz 1999. godine koje možete čuti u spomenutom dokumentarcu.
 
Vudstok iz 1999. godine je trebalo da proslavi 30. godišnjicu mira, ljubavi i jedinstva, a na kraju je zaslužio titulu "dana kad su umrle devedesete".
 
Totalni raspad sistema 
 
Totalni raspad sistema dogodio se kada su Red Hot Chili Peppersi izveli obradu Hendrixove pesme "Fire". Ova pesma trebalo je da bude posveta originalnom izdanju iz 1969. godine, ali umesto atmosfere, "Vatra" je zapalila vozila, šatore, kabine i tornjeve. Vazdušna baza je na kraju festivala, u najmanju ruku, izgledala kao da je tamo pala bomba, a čak je i prestravljena policija bila svesna da tamo ne mogu puno da učine. 
 
Preterana cena ulaznica, neverovatno skupe flašice vode, lokacija na vrućem asfaltu vazdušne baze, umesto na zelenoj travi, iskrivljena seksualnost i agresivna publika bili su recept za festivalsku katastrofu.
 
Vudstok 2019. godine nam je pokazao da je ovakav oblik zabave umro u devedesetima. Na papiru je ideja izgledala zaista dobro. Zašto ne bismo obnovili Vudstok kako bismo proslavili 50. godišnjicu muzičko i umetničkog festivala mira i ljubavi? Zato što mi više nismo društvo mira i ljubavi i zato što je danas popularno - ono komercijalno.
  • /

    04.09.2022 22:27
    /
    ovo je ilustracija srbije
  • Z

    04.09.2022 09:35

    najveci olos je proistekao iz ove generacije.. truli bogatuni i kapitalisti koji danas gaze sve ljudske norme
  • ja ja

    02.09.2022 21:33
    Zanimljivo al ne tacno.
    Kao prvo , mante se netflixa i ostalih americkih gluposti koje se prave za zaradu para.
    Woodstock je bio dozivljaj pre svega, a ne cilj da se neko obogati.
    Sto se te droge tice, kao 69te je nije bilo? Pa bilo je mnogo "gore" nego "sada" , da se razumemo, sarkasticno msm gore , tada je mnogo toga moglo da se radi slobodno, mnogo slobodnije nego danas , pa i nelegalnije nego danas, toliko sto se tice napredovanja sloboda..
    I naravno jednu malu stvar ste zaboravili, a to je nor da je bio i Woodstock 94 tj prvi posle originalnog, koji je svojevremeno bio i prenosen na 3K , prava uzivancija, ABB, Spin Doctors, Green Day, NIN ...Aerosmith itd .. fenomenalni bendovi, i u mnogome atmosfera jako slicna onoj iz 69te. Zadnji trzaji tkz sloboda ako su ikada i postojale.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Zabava - Zanimljivosti

Polako se fomira šesti okean

Ako se geološki procesi kakvi se sada odvijaju nastave, moglo bi doći do pojave šestog okeana na Zemlji, čime bi afričke zemlje kao što su Zambija i Uganda imale sopstvenu obalu.