Koka Kola najvrednija svetska robna marka
Najvrednija marka na svetu i dalje je "Koka-kola", a najveći rast vrednosti zabeležio je "Epl", koji je zahvaljujući tome ušao među prvih deset najvrednijih brendova.
Prvih deset na lestvici su isključivo brendovi iz SAD, dok je iz neke druge zemlje je najbolje plasirana japanska "Tojota" na 11. mestu, proizlazi iz istraživanja kompanije "Interbrend".
"Koka-kola" se na čelu lestvice nalazi još od 2000. godine, kada je to istraživanje i počelo da se objavljuje. Prošle godine je njena vrednost povećana za dva odsto, odnosno, iznosila je 71,861 milijardi dolara.
Drugo mesto pripada "Aj bi emu", a treće "Majkrosoftu". Od tehnoloških firmi, među prvih deset su još i "Gugl" na četvrtom, "Intel" na sedmom, "Epl" na osmom i "Hjulit Pakard" na desetom mestu.
Najveći pad pretrpela je "Nokia", koja je sa osmog skliznula na 14. mesto, a njena vrednost je smanjena 15 procenata.
"Nokia" je lane bila najvrednija evropska marka, a sada je to "Mercedes" na 12. mestu.
Nova firma, koja se našla među prvih 100 najvrednijih brendova, tajvanski je proizvođač mobilnih telefona HTC, koji je zauzeo 98. mesto. To je prvi put da se na listi našla firma iz Tajvana.
Na listi sto najvrednijih svetskih brendova dominiraju marke iz SAD, kojih ukupno ima 49. Iz Evrope je na lestvici 38 brendova i to iz Nemačke, Francuske, Švajcarske, Italije, Britanije, Švedske, Holandije, Finske i Španije. Preostale marke su iz Japana, Koreje, Kanade i po jedna iz Meksika i Tajvana.
Istraživanje je zasnovano na složenoj metodologiji koju je razvio "Interbrend". Koristi obrazac koji kombinuje buduću snagu marke i njenu ulogu u stvaranju tražnje. Firme moraju imati javno dostupne finansijske podatke, a trećina prihoda mora da potiče iz inostranstva.
Komentari 2
Londra
luigi
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar