Povrće i voće se s razlogom nalazi odmah na ulazu u radnju: Trik na koji pada svaki kupac

Odlazak u trgovinu po nekoliko neophodnih potrepština redovno se završi s većim iznosom potrošenog novca nego što je to bilo planirano. Pozicioniranje namirnica ima velike veze sa tim.
Povrće i voće se s razlogom nalazi odmah na ulazu u radnju: Trik na koji pada svaki kupac
Foto: Pixabay
Ako ste ikada ušli u supermarket po jedan artikal i izašli s kolicima punim stvari, niste jedini. Trgovine mešovitom robom imaju mnoštvo pametnih načina da navedu kupce da potroše više novca, piše Mental Floss.
Na primer, nije slučajnost da su skuplji artikli obično na policama tačno u nivou očiju. Takođe, nije uzalud to što se mnoge cene završavaju s 99. Budući da smo navikli da čitamo s leva na desno, naši mozgovi u osnovi ignorišu 99 i zaokružuju cenu. Umesto da nešto što košta 299,99 dinara smatramo 300 dinara, verovatnije je da ćemo se osećati kao da košta 200 dinara.
Planovi supermarketa su takođe strateški, pa postoji razlog zašto se određeni odeljak s proizvodima  često nalazi spreda. Kada uđete u prodavnicu, teško je propustiti priliku da napunite svoju korpu šarenim voćem i povrćem, koji blistaju od vode koja ih čini posebno svežim. Često prskanje vodom takođe doprinosi i njihovoj težini, a samim tim i većoj ceni.
 
"Svaki odeljak s proizvodima ima tendenciju da bude teatralno osvetljen, tako da sve izgleda bolje u radnji nego kada to donesete kući. Gotovo svaki supermarket zna da ćete kupovati više, ako mogu da vam poteraju vodu na usta", rekao je Pako Anderhil, autor knjige "Why We Buy: The Science of Shopping", za "Chicago Tribune" još 2010. godine.
 
Kako tvrdi Anderhil, pekarski deo je obično blizu vrata iz istog razloga. A ako je prva stvar koju ćete da učinite da napunite korpu krastavcima, hrskavim jabukama i drugim hranljivim opcijama, možda ćete osećati da imate pravo da pokupite nešto manje zdravo za jelo dok dalje prolazite kroz prostor prodavnice.
 
Supermarketi imaju metode koje će vas naterati da pokrijete što je više moguće odela prilikom kupovine. Jedan od njih je postavljanje odeljenja s mlečnim proizvodima u zadnji deo prodavnice, tako da će svaki kupac s mlekom, jajima, maslacem ili nekim drugim osnovnim mlečnim proizvodom na svojoj listi morati da prođe pored mnoštva drugih proizvoda na svom putu.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Bljuc

    12.12.2022 11:16
    Kupujem po spisku, ono što mi je potrebno. NIKADA nisam uzeo nešto što nisam prethodno planirao, osim ako nisu u pitanju značajna sniženja nečega što bih i inače kupovao (ali ne tog dana jer mi još ne treba). Tako ponekad formiram lične zalihe, kupujući sniženo i ne padam na marketinške fore iz prošlog veka. Pratim cene redovno i ne padam ni na lažna sniženja.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Zabava - Zanimljivosti

Holandija ukida takmičenja u lepoti

Holandska firma koja je organizovala tamošnje izbore za mis odlučila je da ukine to takmičenje posle 35 godina, i da ga zameni novom inicijativom usmerenom ka osnaživanju žena.