Koliko u proseku koristimo fiksni, a koliko mobilni telefon? Evo i odgovora...

Građani u Srbiji sve više komuniciraju putem mobilnih, a sve manje putem fiksnih telefona, što pokazuju i podaci Regulatornog tela za elektronske komunikacije i poštanske usluge RATEL.
Koliko u proseku koristimo fiksni, a koliko mobilni telefon? Evo i odgovora...
Foto: Pixabay

Prema ovim podacima, pretplatnici fiksne telefonije su u drugom ovogodišnjem kvartalu u proseku dnevno razgovarali po 1,8 minuta, a mobilne telefonije po 6,8 minuta.

U izveštaju o pregledu tržišta elektronskih komunikacija za drugo tromesečje, navodi se da je broj pretplatnika fiksne telefonije, kao i ostvareni saobraćaj, u ovom periodu bio manji nego u prvom kvartalu dok je u mobilnoj telefoniji zabeležen porast i broja aktivnih sagovornika i ostvarenog saobraćaja.
Tako je u drugom kvartalu bilo oko 2,33 miliona pretplatnika fiksne telefonije koji su ukupno pričali 390 miliona minuta. 
 
Kada je reč o njihovoj strukturi, ona se nije značajnije menjala u odnosu na ranije pa su 87 odsto pretplatnika činila fizička lica, odnosno privatni korisnici.
 
Oni su u najvećem broju slučajeva razgovarali sa pretplatnicima u zemlji pa je nacionalni saobraćaj činio 94 odsto ukupnog saobraćaja u fiksnoj telefoniji. U drugom kvartalu je preneto 4.400 brojeva, odnosno po oko 1.500 mesečno, što predstavlja pad u odnosu na prethodne kvartale.
 
Što se mobilne telefonije tiče oko 8,41 miliona aktivnih korisnika usluga mobilne mreže ostvarilo je oko 5,19 milijardi minuta razgovora u domaćem i međunarodnom saobraćaju i poslalo oko 1,13 milijarde SMS poruka. 
 
Tokom drugog kvartala mobilni korisnici su u proseku dnevno razgovarali oko 6,8 minuta i slali 1,5 SMS poruka.  
Broj prenetih brojeva u mobilnoj mreži u drugom kvartalu je manji nego u prvom tromesečju i iznosio je oko 23.000, odnosno oko 7.710 mesečno.
 
Broj pretplatnika fiksnog širokopojasnog interneta u drugom tromesečju je u odnosu na prethodni kvartal blago porastao i iznosio je oko dva miliona.
  • Nema

    18.09.2023 08:35
    Volim da pravno lice, firma ima fiksni telefon, radije kupujem proizvode i usluge kod njih nego kod onih što imaju mobilni broj, nemaju adresu ......
  • Alex

    17.09.2023 22:59
    Ko to koristi uopšte?
    Od prošle ili pretprošle decenije potpuno nepotrebna sprava. Ljudi ne vole zivkanje za svaku sitnicu, ograničavanje na kuću, plaćanje pretplate u koju malo šta ulazi, dok za te pare ovamo ima gigabajte, neograničene poruke i sl. Zatim, nema aplikacija za besplatnu komunikaciju kao na fonu, npr. Viber sa nekim iz Amerike bolji zvuk ima neko nekad fiksni odavde do onde. Prevaziđeno.
  • Y

    17.09.2023 21:23
    Y
    Fixni su odradili svoje. Trajaće još desetak godina dok bude starih penzionera. I tu im je kraj. Zastareli su.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Zabava - Zanimljivosti