Usluge agencija koje u ime radnika daju otkaz postale su popularne poslednjih godina u Japanu, omogućavaju im da brzo napuste kompanije, a da to ne urade lično iz razloga koji mogu uključivati uznemiravanje na poslu ili nepovoljno radno okruženje, preneo je Kjodo.
Među najčešćim razlozima zbog kojih radnici daju otkaz navodi se da su njihovi pretpostavljeni neprijatni ili to što su angažovani na određeno vreme, ističu pojedine agencije.
Najveći broj korisnika su mlađi radnici u 20-im i 30-im godinama, koji čine 60 odsto korisnika agencija, od kojih je značajan broj i diplomaca koji su počeli da rade u aprilu.
Sektor beleži rast poslednjih godina, sa više od 100 agencija koje nude takve usluge.
Cene usluga variraju od 20.000 do 50.000 jena (120-300 evra).
Situacija je podstaknuta nedostatkom radne snage usled starenja stanovništva, kao i neusklađenosti u vrednostima između mlađih radnika i kompanija koje posluju "staromodno", naveo je Kjodo.
Komentari 3
Неко тамо
Јапанци такође имају очуван менталитет да треба да се целом друштву помогне, слично нашим сељацима који су некад правили мобе. Са једне стране ово је врло добро а са друге врло лоше јер су почели да сматрају да им је фирма у којој раде "друштво".
Jovica
ki7a
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar