Svi su ga voleli i uživali u vožnji, neki ga imaju i danas, a mnogi se pitaju kolika bi mu cena bila ove godine.
Zastava 101 je model razvijen na bazi Fijata 128, a svetlost dana ugledao je davne 1971. godine. Svojim inovativnim konceptom sa petoro vrata, odnosno karavan-limuzinom, ubrzo je naišao na veliki odziv među domaćim vozačima, prenosi Index.
Jedan od aduta "stojadina" bila je cena. Prema dostupnim izvorima koje je objavio Zastava forum, cena novog "stojadina" objavljena 1972. godine u AVTO magazinu bila je 40.040 dinara ili oko 2.084 dolara. Preračunato u današnje vrednosti, uzimajući u obzir inflaciju, izračunali su da bi cena tog automobila bila oko 15.500 dolara ili oko 15.000 evra.
Možda još bolji pokazatelj je kupovna moć građana kroz iznose prosečnih zarada. Krajem osamdesetih, "stojadin" je bio jedan od jeftinijih modela na tržištu i za njega je trebalo izdvojiti 38 prosečnih plata.
Dostupan u dve varijante motora sa 1.1 i 1.3 benzincima, snage 55, odnosno 65 ks, i u dve osnovne verzije karoserije (sa troja i petoro vrata), "stojadin" je postigao zavidne brojke. Inovativni kompaktni koncept stigao je na tržište četiri godine pre Golfa I.
Imao je brojne adute, ali ga je vreme bukvalno pregazilo. Kada je prestao da se proizvodi u gotovo nepromenjenoj verziji, Golf je već bio u svojoj šestoj generaciji. Proizvodio se 37 godina, do 21. novembra 2008. godine, a proizvedeno je 1.045.458 primeraka, od čega je 224.851 izvezeno.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 19
Radnik
Toliko o radničkim platama!
Odličan auto
Kao prvo, to je u potpunosti FIAT 128 koji je bio auto godine 1970.
Jedina razlika je obliku gepeka.
Auto je imao jako moderan OHC motor, bio startan, dobro ležao i kočio, i bio odličan i pouzdan porodični auto. Posebno su bile kvalitetne verzije 1300 specijal, Mediteran i Confort. Nisu komunisti vozili Mercedese, sem službenih i to njih jako malo. Taj isti Stojadin je bio popularan kao 128 i u Italiji, Španiji, Grčkoj, i nikada po ničemu nije spadao u neuspele modele niti one sa nekom fabričkom greškom ili manom.
Ljudi su prešli sa njim celu Afriku a da ni jedan nije stao.
@Борис
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar