Gradski prevoz dobar za zdravlje?
Pomenuta grupa ljudi češće se odlučuje za šetanje, vožnju biciklom ili autobusom, za razliku od onih bez mesečne propusnice za prevoz, pokazalo je britansko istraživanje koje je sproveo Centar za nacionalna putnička istraživanja.
Sedamnaest hiljada ljudi odgovaralo je na pitanja o svojim navikama u prevozu. Istraživanje je prvi put vršeno u periodu između 2005. i 2008. godine, pre uvođenja besplatnih prevoznih markica za starije od šezdeset godina.
Drugi put istraživanje je sprovedeno sa istim ljudima za period od 2008. do 2012. godine, kada su stariji ispitanici ostvarili pravo na besplatan prevoz.
Kod onih koji su iskoristili to pravo zabeležena je tri puta veća fizička aktivnost. Zabeleženo je i to da petnaest posto ispitanika iz te grupacije bar tri puta nedeljno ide u šetnju.
Sofi Koronini-Kronberg, koja je u istraživanju predstavljaja Imperijal koledž iz Londona, kazala je za “American Journal of Public Health” da stariji Britanci tradicionalno imaju problema sa manjkom fizičke aktivnosti. Ipak, prema njenim rečima, beplatan mesečni prevoz povećao je nivo te aktivnosti, makar i zbog samog hoda ili vožnje biciklom do autobuske stanice.
“Povećanje fizičke aktivnosti važno je ne samo za starije ljude već i za mlade, jer jača mišiće, smanjuje rizik od kasnije nepokretnosti i, na kraju svega, promoviše koncept društveno i mentalno zdravog života”, kaže Koronini-Kronberg.
Ona dodaje kako je uočeno da penzioneri, iako imaju više slobodnog vremena, ne postižu prosečni nivo fizičke aktivnosti koji preporučuju lekari. Istraživači su pokazali da čak i petnaestak minuta umerenog vežbanja svakog dana za dvanaest posto smanjuje rizik od prerane smrt kod šezdesetogodišnjaka.
Komentari 3
Zvezdana
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar