Fejsbuk slavi deveti rođendan

Najpopularniju društvenu mrežu, bez koje se više ne može zamisliti svakodnevica, osnovao je 4. februara 2004. godine bivši student Harvarda Mark Cukerberg.
Najpopularniju društvenu mrežu, bez koje se više ne može zamisliti svakodnevica, osnovao je 4. februara 2004. godine bivši student Harvarda Mark Cukerberg.

Na svom početku, Fejsbuk je bio namenjen samo studentima na Harvardu koji su tim putem mogli da komuniciraju međusobno i razmenjuju informacije. Kasnije su im se pridružili i drugi fakulteti i srednje škole, da bi danas bila jedna od najposećenijih društvenih mreža na svetu. Međutim, danas ova mreža predstavlja i veliki izvor informacija.

Skoro da nijedno okupljanje, bilo da je u pitanju žurka, koncert, izložba, premijera filma, godišnjica mature ili pak okupljanje u lokalnon kafiću ne može proći bez pravljenja "događaja" na ovoj mreži.

Sa preko milijardu aktivnih korisnika predstavlja neiscrpan izvor podataka i za predstavnike medija, koji putem ove mreže prate šta čelnici država, političari, ministri i ostali pišu u svojim "statusima" komentarišući neki od aktuelnih događaja. S obzirom na to da da je aplikacija Fejsbuka za mobilne telefone odlično urađena i pristupačna sa svakog mesta, dešava se da se na ovoj mreži objave informacije pre nego što se zvanično pojave na nekom od veb portala.

A koliko je u svetu današnje komunikacije uloga ove društvene mreže postala neizbežna svedoči i činjenica da je, pored svetskih zvezda iz svih oblasti zabave i kulture, sveta politike, ekonomije, ekologije, društva, nedavno nalog na Fejsbuku otvorio i papa Benedikt XVI. Papa je čak nedavno upozorio lidere Rimokatoličke crkve da ne mogu ignorisati društvene mreže kao što su Fejsbuk i Tviter, već da to predstavlja realnost kojoj treba da se okrenu kako bi širili veru novim generacijama.

Nova usluga pod nazivom "Graph Search", omogućava korisnicima precizniju pretragu ljudi, mesta, slika i interesovanja. Uprkos kritikama, Fejsbuk je danas najpopularniji servis za druženje i umrežavanje, sa rastućim brojem korisnika, pa je čak prozvan i novim Internetom”, a Cukerberg je stekao nadimak "novi Bil Gejts".

O vrednosti Fejsbuka najbolje govori podatak da je kompanija Majkrosoft krajem 2007. godine platila 240 miliona dolara za 1,6 odsto udela u deonicama ove društvene mreže. U poslednje vreme sve se više šuška o tome da se Majkrosoft i Fejsbuk "prisnije" udružuju u borbi protiv Gugla.

 

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Zabava - Zanimljivosti