Miris čokolade podstiče ljude da kupuju ljubavne romane
Miris čokolade u knjižari podstiče ljude da kupuju "ljubiće", ali nema gotovo nikakav uticaj na kupovinu krimi romana, vodiča ili stručne literature, procenjuju stručnjaci.
Istraživači univerziteta u Antverpenu posmatrali su ponašanje 201 mušterije u jednom knjižarskom lancu tokom 10 dana i došli do ovih otkrića koja takođe ukazuju da miris čokolade podstiče kupce da razgledaju a da one koji su ciljano ušli u knjižaru dekoncentriše.
Kupci su 3,48 puta bili spremniji da pogledaju ljubavni roman ili kuvar kada bi namirisali čokoladu a 5,93 puta su bili spremniji da ih kupe, prenosi "Gardijan".
"Kada kupci namirišu čokoladu, koncepti koji se vezuju za čokoladu poput kuvanja odmah iskrsnu u umu mušterije", rekao je autor studije Liv Duše.
U studiji se navodi da su hrana, piće i romansa snažno povezani sa mirisom čokolade ali da slično pravilo ne važi u drugim kategorijama poput stripa, umetnosti, baštovanstva, ekonomije, menadžmenta, zakonodavnih spisa, krimića ili turističkih vodiča.
Zanimljivo je da je u radnjama gde je čokolada mirisala došlo do skoka prodaje i ovih žanrova ali taj porast nije bio mnogo veliki. Ranije studije utvrdile su da čokolada pozitivno utiče na raspoloženje mušterija koje su tada spremne da ostanu duže u radnji i pažljivije prouče proizvode.
Studija antverpenskih stručnjaka potvrdila je da "prisustvo čokoladnog mirisa ima pozitivan uticaj na generalno ponašanje ali negativan na ciljano ponašanje u radnji" odnosno da su ljudi zbog mirisa spremniji da razgledaju iako nisu imali tu nameru.
Komentari 1
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar