Izumeo uređaj za uštedu goriva
Kako je izjavio Jovica Pešić, kome ovo nije prvi pronalazak, uređaj je prošao brojna ispitivanja na Mašinskom fakultetu u Nišu čiji su rezultati veoma ohrabrujući pa ga uskoro očekuje i serijska proizvodnja.
"Interesantno je da su rezultati ovog uređaja bolji na starijim motorima, koji se najviše i voze na našem području. Tako sam ugradnjom ovog uređaja na starom traktoru "IMT" uspeo da ostvarim uštedu goriva od preko 50 odsto što je zaista izvanredan rezultat. Reaktor se ugrađuje u izduvni sistem motora. Sastavi deo je i posuda u koju se sipa destilovana voda koja je neophodna za rad reaktora, a ugrađuje se i sistem termootpornih creva i specijalni usisnik koji se montira u usisnu granu automobila", kaže Pešić i dodaje da su rezultati takođe impresivni i kada je reč o emisiji štetnih gasova.
"Za vreme rada motora imate sijaset gasova koji nastaju, koji su zapaljivi, a ne koriste se za dobijanje energije u samom motoru. Ovaj uređaj potpomaže da i ti gasovi budu spaljeni u samom cilindru motora tako da na izduvu skoro da nema nikakvog dima. Prilikom ispitivanja na Mašinskom fakultetu u Nišu emisija ugljen-monoksida u motoru u kome je ugrađen reaktor od 9 procenata, smanjena skoro tri puta na 3,14", objašnjava Pešić, koji je završio Elektrotehničku školu u Nišu i studirao na Elektronskom fakultetu u Nišu.
Piroćanac Zoran Jovanović je pre tri meseca instalirao rekator u svoj automobil "reno senik"."Prvu stvar koju sam primetio je da auto ima dosta veću snagu. Potrošnja u gradskoj vožnji u Beogradu gde radim je oko 6,3 litara na 100 kilometara, a reč je o dizel motoru snage 1.900 kubika", kaže Jovanovoć.
Komentari 16
Takva naprava postoji na Citroen vozilima već 15-tak godina.
A na savremenim automobilima potrošnja po gradu na 1900-2000 ccm, od 6-7 lit i nije neko čudo.
David
Yaya
Sada troši 6,3 l/100 kom? A koliko je onda trošio pre? 12,6?
Pa i ja imam auto od 1,9 kubika. Dizelaš. Još je i teži od njegovog renoa!, A potrošnja je u gradu tu negde, zavisno od gužve u saobraćaju, od toga koliko "gazim", naglo ubrzavam i kočim, uključene klime, kao i niza drugih faktora...
Ajde moliću lepo...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar