BIRODI predlaže da TV-kuće, umesto emitovanjem propagandnih sadržaja, ispune te emisije odgovorima predstavnika izbornih lista na pitanja koja će pomoći građanima da odluće da li će i za koga će glasati na parlamentarnim, pokrajinskim i lokalnim izborima koji su u Srbiji 21. juna.
BIRODI je 17. maja tražio od Regulatorne agencije za elektronske medije (REM) da spreči pojavu "partijskih kamera" - prikriveno reklamiranje izbornih lista u izbornom bloku u TV-dnevnicima, kada učesnici na izborima, umesto saopštenja, medijima dostavljaju svoj predizborni propagandni video-sadržaj koji nije proizvod medija.
U izveštaju na internetu BIRODI navodi da se time krši Član 47. Stav 2. Zakona o elektronskim medijima kojim se od emitera zahteva da obezbede slobodno, istinito, objektivno, potpuno i blagovremeno informisanje.
Uređivački kolegijum N1 je danas odlučio da promotivni materijal učesnika na izborima ne emituje u svojim informativnim emisijama, već će umesto toga od 3. juna javno postavljati svakodnevna pitanja na koja učesnici izbora mogu da odgovore tako što će toj televiziji dostaviti snimljene izjave.
"TV N1 je prvi medij koji od 2012. godine, od kada ukazujemo na ‘fenomen partijskih kamera’, prihvatio naš predlog i ovim postupkom samo potvrdio nalaze BIRODI monitoringa da je to televizija koja svojim izveštavanjem o političkom sistemu u Srbiji pokazuje kako treba da postupa medij koji se opredelio da radi u javnom interesu", ocenio je BIRODI u saopštenju.
Dodali su da će primere "partijskih kamera" dostavljati REM-u kao primer kršenja zakona, a dostavljaće i strukovnim udruženjima kao primere kršenja Kodeksa novinara i nadzirati postupanje.
Komentari 2
dragan perković
Boki
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar