Nadležni obilaze deonice koje se rade, najavljuju gradnju novih, potpisuju se ugovori za nove projekte i uveravaju građani da će ranije data obećanja biti ispunjena. Stručna javnost, piše
Danas, nema dilemu da je ta "ofanziva" direktno povezana sa činjenicom da će za desetak dana u Srbiji biti održani izbori te da je reč o
klasičnoj funkcionerskoj kampanji.
Tako je Zorana Mihajlović, ministarka građevine, nedavno, obilazeći rehabilitovani državni put na deonici od Sombora ka Bačkom Bregu, izjavila da očekuje da do kraja godine bude završena projektno-tehnička dokumentacija za brzu deonicu Sombor-Kikinda. Ona je dodala da bi radovi na toj saobraćajnici trebalo da počne sledeće godine kao i da će, kada ona bude završena, doprineti razvoju industrije Srbije.
Iako je ministarka Mihajlović najavila početak izgradnje te deonice, njen projekat još uvek nije završen, niti se zna ko bi je gradio i iz kojih sredstava.
U Ministarstvu građevinarstva Danasu je rečeno da su "Putevi Srbije" raspisali javnu nabavku za izradu Studije opravdanosti sa idejnim projektom izgradnje brze saobraćajnice B reda Bečej - Kula - Vrbas - Srbobran - Bečej - Kikinda, na koji nije dostavljena nijedna ponuda. Postupak je obustavljen i biće raspisana nova javna nabavka do kraja juna.
"Izgradnja te brze saobraćajnice jedan je od projekata iz investicionog plana 'Srbija 2025'. U ovoj fazi, prioritet je izrada planske i tehničke dokumentacije, po čijem završetku će biti poznato više detalja u vezi sa načinom finansiranja, kao i sa postupkom izbora izvođača", kažu u Ministarstvu saobraćaja.
Ekonomista Milan R. Kovačević konstatuje da je reč o klasičnim predizbornim obećanjima i da bi bilo naivno poverovati da će većina njih zaista biti ispunjena.
"Situacija u kojoj se nalazi budžet Srbije je takva da većina obećanja koja se daju ovih dana pred izbore ne može biti ispunjena. Tako je i sa ovim projektima u građevinskom, odnosno putarskom sektoru. Vlast pomalo radi i protiv svog interesa kada olako daje obećanje o novim projektima jer, realno gledano, malo šta od onog što je izrečeno zaista i može da bude urađeno", navodi Kovačević.
On dodaje da je problem što se saobraćajni projekti u Srbiji sprovode stihijski, umesto da budu planski i precizno sagledani.
Ministarka saobraćaja potpisala je pre nekoliko dana ugovor vredan 158 miliona evra sa direktorom "Puteva Srbije" Zoranom Drobnjakom i direktorom kompanije "Čajna Šandong" u Beogradu Džang Đančaom o projektovanju i izgradnji brze saobraćajnice od Iverka do Lajkovca i regulaciji reke Kolubare. Izgradnjom te saobraćajnice, Valjevo i čitava okolina dobiće direktnu vezu sa auto-putem "Miloš Veliki". Radove na deonici dugačkoj 18,3 kilometra kompanija "Čajna Šandong" počeće 17. juna.
Privatizacioni konsultant Branko Pavlović kaže za Danas da, izuzev potpisivanja ugovora sa kineskom kompanijom, sve drugo što je nabrojano da je rađeno u građevinskom sektoru tokom ove sedmice može da se okarakteriše kao funkcionerska kampanja.
"Potpisivanje ugovora je proceduralna stvar i ne mora da bude vezano za činjenicu da se uskoro održavaju izbori u Srbiji. Sve drugo ima veze sa izborima", navodi Pavlović.
Komentari 7
Logičan
Mad Hatter
eks
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar