Transparentnost Srbija: Apsolutna dominacija Vučića u izbornoj kampanji
Programski direktor TS Nemanja Nenadić istakao je na video konferenciji za novinare da je reč o procenama TS za troškove televizijskog oglašavanja i ukazao da je tokom ove kampanje ukupno potrošeno nešto više od četiri miliona evra, kao i da više od polovine vrednosti TV oglasa čine oni koji su emitovani na dve televizije Pink i RTS.
"Troškovi TV oglašavanja su mnogo manji u odnosu na izbore koji su održani 2014. i 2016. godine. Iako je intenzitet TV kampanje bio sličan, plaćeni oglasi su sada emitovani svega tri nedelje. SNS je ove godine, prema tim procenama, potrošila 2,4 miliona evra, dok je 2016. potrošila 4,2 miliona evra, a 2014. godine četiri miliona evra", naveo je Nenadić.
Ta stranka će, na osnovu ostvarenog izbornog uspeha, dobiti iz republičkog budžeta oko 3,8 miliona evra, SPS JS oko 650.000, dok lista SPAS može da računa na 240.000 evra.
Nenadić je rekao da je TS pratila i druge aspekte finansiranja izborne kampanje i da je primećeno da je ove godine pojačano koriščenje društvenih mreža i oglašavanje na internetu, dok su masovna organizovana okupljanja, koja su ranije činila blizu 10 odsto troškova kampanje, gotovo sasvim izostala.
Kada je reč o praćenju "funkcionerske kampanje", analiza TS je pokazala da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić apsolutno dominirao izbornom kampanjom iako nije imao najviše promotivnih događaja.
Izveštaji sa 16 promotivnih aktivnosti na kojima se pojavio dobili su ogroman prostor u medijima, a na tim događajima govorio je o nizu drugih tema i aktuelnosti, što mu je dalo dodatni prostor. Uz to je redovno gostovao u TV emisijama, organizovao "obraćanja naciji", a sve to je bio samo okvir za dominantno prisustvo liste Srpske napredne stranke "Aleksandar Vučić za našu decu", uz plaćeno oglašavanje.
"Vučić je zasenio ne samo ostale aktere iz Srpske napredne stranke i drugih partija sa liste koja je nosila njegovo ime, nego i sve druge učesnike izbora", izjavio je saradnik TS Zlatko Minić.
Navodeći da je TS posmatrala 26 funkcionera tokom 54 dana kampanje i izborne tišine iz dva dela pre i posle vanrednog stanja odnosno prekida izbornih radnji, Minić je saopštio da je 13 članova Vlade imalo 229 promotivnih aktivnosti tokom izborne kampanje, što je 90 odsto više nego u istom periodu u neizbornoj 2019. godini.
Od republičkih funkcionera najviše promotivnih aktivnosti imali su Aleksandar Vulin (36), Ana Brnabić (34), Mladen Šarčević (28), Zoran Đorđević (27) i Zorana Mihajlović (24). Među lokalnim funkcionerima, a i u apsolutnoj kategoriji, tradicionalno je prvo mesto pripalo Goranu Vesiću, sa 46 promotivnih aktivnosti.
"Analiza naslovnih strana 11 dnevnih novina, u periodu od 4. marta do 21. juna, takođe je pokazala dominaciju Vučića. On se za 99 dana 337 puta pojavio na naslovnim stranicama, od toga 286 u pozitivnom kontekstu, 21 u neutralnom i 30 u negativnom. U pozitivnom kontekstu, glavna tema je bio 121 put", naveo je Minić.
Dragan Đilas pojavio se 102 puta, od toga 90 puta u negativnom kontekstu, pokazala je analiza.
Komentari 5
a botovi?
Koliko je naših novaca otišlo na njihove botove i sendviče sa podrigušom?
Bezobrazluk i bahatost, to je odlika današnje vladajuće politike, a botovi su najbolji primer - jedno maligno izvrtanje i prekrajanje stavova građana. Neko će im još i poverovati...
Evo primera šta su botovi pisali:
U Starom Gradu je šerpovanje počelo 1 dan pre nego u ostatku države. Botovi su tvrdili da je to laž i da šerpovanja nema. Koliko sutradan su dobili šerpovanje u celoj državi koje ni oni ni njihovi šefovi više nisu mogli ignorisati.
Onda su promenili taktiku i počeli pisati kako šerpovanje od 5 min. jako smeta bebama i kućnim ljubimcima. A kada su njihovi počeli da pucaju i puštaju ono urlanje koje je odzvanjalo celim gradom i terorisalo ceo grad i to pola sata kasnije, to kao nije smetalo bebama i psima?
Užas šta se radi, a botovima se niko nije pozabavio. Samo im je Twitter ukinuo naloge i na tome se završilo. To što rade oni i njihovi nalogodavci je za sud.
Zebra
Patak
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar