Sve se više kradu "krševi" od automobila u Novom Sadu

Za prva tri meseca ove godine u Novom Sadu je ukradeno 40 automobila, a gotovo svaka druga krađa, iako je prijavljena po nepoznatom izvršiocu, rasvetljena je, govori statistika novosadske Policijske uprave.

Prošle godine je u Južnobačkom okrugu prijavljeno 200 krađa vozila, a u 2011. ih je zabeleženo 303.

Policijska statistika u poslednje vreme pokazuje da su kradljivcima automobila interesantniji nešto stariji modeli, što zbog toga što ih je lakše ukrasti, a verovatno i zbog sve slabije kupovne moći. Kako kažu u novosadskoj policiji, čak se javljaju slučajevi da se s parkinga kradu havarisana ili pokvarena vozila, koja se preprodaju otpadima za sekundarne sirovine.

"Cena gvožđa na otpadu je oko 22 dinara kilogram pa se i za starog "stojadina", teškog blizu tone, može dobiti solidan novac", kaže za "Dnevnik" šef grupe u novosadskoj Policijskoj upravi za suzbijanje krađa vozila Aleksandar Marsenić. Lopovi obično prethodno poskidaju komade plemenitih metala kojih ima u gotovo svakom automobilu i tako iz svakog izvlače maksimum.

Marsenić dodaje da se, osim klasične krađe, u našem okruženju dešavaju i slučajevi prevara s rentakar vozilima.

"Jedan od učesnika iznajmi neko bolje vozilo, poput novog "pasata" ili sličnog, potom dođe do Mađarske, prespava u hotelu, a pomagaču preda ključeve. Ujutru se obično prijavi krađa, a zatim se od policije traži potvrda da je vozilo ukradeno. U trenutku kada je krađa prijavljena, vozilo je već daleko ili u delovima spremno za preprodaju na crnom tržištu", objašnjava Marsenić, i dodaje da je to je problem s kojim se suočavaju u čitavom regionu.

"Konkretno, u Srbiji postoji trougao, u kojem se kradljivci primetno bave krađom i trgovinom ukradenim automobilima, a to je Beograd – Novi Sad – Šabac s okolnim mestima. S tog područja potiče mnogo toga u toj oblasti kriminala. Veliki novac se obrće i česti su i agresivni obračuni konkurentskih grupa", navodi Marsenić.

Po Marsenićevim rečima, u Novom Sadu i okolini trenutno nema nekih većih grupa koje se time bave, a tome je doprineo i dolazak velikih kompanija koje se bave trgovinom automobilima i koje kupcima nude sigurnu i kompletnu uslugu uz razne pogodnosti. Međutim, i dalje se više od 90 odsto krađa vozila u Južnobačkom okrugu dešava u samom Novom Sadu.

"Novi Sad je kao velika spavaona. Delovi kao što su Novo naselje i Limani su privlačni za kradljivce, naročito od ponoći do zore, ali oni idu za automobilom koji se traži ili je već poručen, tako da lopovima u krajnjem slučaju nije bitno gde će ga pronaći. Naravno, lakše će ga ukrasti u nekom zabačenom, neosvetljenom kraju, ali su se neke krađe dešavale i usred bela dana na vrlo prometnim mestima", kaže inspektor Marsenić.

Ceo tekst "Dnevnika" možete pročitati OVDE.

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Podbarcanin

    17.05.2016 09:28
    Moje misljenje
    Mi sto vozimo skupa kola, bar neki od nas, smo ih kupili na kredit. Onda lepo ugradis zeder / sapu + izmestis OBD i odes i uplatis kasko i to je to. Nismo svi lopovi ali svi zivimo u lopovskoj drzavi. A za dusebriznike odakle novci, dva posla prvi od 8 do 16 i drugi od 22 do 6.
  • Drum

    14.05.2016 21:59
    @Problem, nevidljiv?
    Jedina kontrola za otpade je da materijal kao što su kablovi, bar oni koji se mogu naći samo na dalekovodima ili u tom slučaju kablovu u zemlji koji se koriste za telekomunikacije mogu na otpad prodati samo firme koje se bave ugradnjom istih. Uz naravno dokaz odakle su i zašto završavaju na otpadu.

    Isto tako i za šahtove, da samo one firme koje održavaju infrastrukturu kojoj pripada šaht može da proda (polomljen ili ne) na otpad.

    Naravno uz neko obaveštenje inspekciji od strane prodavca i kupca tj. otpada da je taj šaht kupio.
    Inspekcije da obilaze otpade redovno i ukoliko nađu šaht bez potvrde, momentalno zatvaranje otpada ili enormno velike kazne. Pa se u tom slučaju ne bi vlasniku otpada isplatilo rizikovati zbog šahtova.

    A za auta, samo uz saobraćajnu i prisustvo vlasnika da se može prodati na otpad, uz naravno obaveštenje u MUP-u da je auto prodat na otpad.
  • Mile

    14.05.2016 21:20
    Nešto tu smrdi
    Zašto lepo ne "snimaju" otkupljivače gvožđa, prate ko i šta donosi, a onda krenu da hapse. To mi jedino ima logike.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Hronika