Kako za 021 kaže dr Zoran Krulj iz novosadske Hitne pomoći, dogodila su se dva sudara biciklista zbog kojih je interevenisala lekarska ekipa.
Prvi od tih sudara bio je u 7:30 na Bulevaru kralja Petra. U sudaranju dvoje biciklista povređena je 65-godišnja žena, koja je zbrinuta na licu mesta i prevezena u Urgentni centar.
Tri sata kasnije je u Omladinskih radnih akcija na Slanoj bari s motora pao 35-godišnji muškarac. I njega je lekarska ekipa zbrinuta i nakon ukazane pomoći prevezla u Urgentni centar.
Nešto pre 11 časova dogodio se novi sudar biciklista i to u Futoškoj ulici, prekoputa Futoškog parka. Hitna pomoć je zbrinula 60-godišnju ženu i prevezla je u Urgentni centar na dalju dijagnostiku.
Četrdesetjednogodišnjak na električnom biciklu oboren je u Šajkaškoj ulici nakon sudara sa automobilom, nešto posle 12 časova. Povređeni je, dodaje dr Krulj, zbrinut i prevezen u Urgentni centar na dalju dijagnostiku.
Komentari 34
PetarPP
Ovo je za @Vladu, @staze i sve koji ne znaju da je SMER biciklističkih staza regulisan Zakonom o bezbednosti sabraćaja a deo koji se to definiše glasi:
"ZoBS - Član 89
Na biciklističkim stazama za saobraćaj u oba smera vozila, vozač bicikla mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila."
Da objasnimo prvi deo rečenice do zareza: "Na biciklističkim stazama za saobraćaj u oba smera vozila"
Ovo znači da se pravilo odnosi na situaciju u kojoj postoje DVE biciklističke staze PORED PUTA ZA MOTORNA VOZILA. U takvom slučaju je uvek jedna traka sa leve a druga sa desne strane.
Drugi deo rečenice: - "vozač bicikla mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila"
Strana je U ODNOSU NA PUT ZA MOTORNA VOZILA te biciklisti MORAJU da se kreću desnom biciklističkom stazom jer je to pravac u kome se kreću motorna vozila.
I ne, ne može samo da znači desnom stranom staze jer NE SME da se vozi u SUPROTNOM smeru kretanja (motornih) vozila.
I da zaključimo da su biciklističke staze JEDNOSMERNE osim u slučajevima gde postoji samo JEDNA biciklistička staza odnosno obeleženo je drugačije horizontalnom ili vertikalnom signalizacijom.
Tja
Branis
Drugo, ljudi bez ikakvog obzira parkiraju - ulaze kolima bar do pola staze, ostavljaju motore na sred staze... Mnogi koriste uslovno zeleno da skrenu i ne pogledaju da li ima biciklista ili pešaka! Pešaci nonšalatno šetaju biciklističkim stazama, na zvono se ježe i psuju! Mame sa kolicima, babe sa kerovima, svi oni koji šetaju tuda jer je 'ladovina deblja nego na trotoaru...
Treće, u pravu ste da veliki broj biciklista ne poštuje nikakva pravila i gleda samo sebe - skreću bez gledanja, staju na sred staze dok čekaju semafor... A što je najgore, jasno propisana pravila i ne postoje, pa se svako vodi nekom svojom logikom!
Poenta, saobraćaj je u ovom gradu katastrofalno organizovan, ali ono što sami možemo je da pokažemo bar malo obzira jedni prema drugima! Niste sami u saobraćaju, ne znate šta se desilo onom ko vam je "izleteo" i treba biti spreman na sve okolnosti! Malo više pažnje a manje psovanja i busanja i biće bar za nijansu normalnije! Bilo da ste vozač, pešak, biciklista...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar