FOTO: Ovako će izgledati budući aerodrom na Čeneju

021 otkriva ekskluzivne fotografije kako će izgledati budući komercijalni aerodrom na Čeneju, a za ulaganje u izgradnju zainteresovana su dva novosadska biznismena.
Nazire se kraj sage oko komercijalizacije čenejskog aerodroma. Vrlo uskoro bi trebalo da se sazna ko će uložiti novac za tu investiciju, a 021.rs otkriva ekskluzivne fotografije kako će izgledati budući aerodrom na Čeneju.

Idejni projekat budućeg komercijalnog aerodroma Čenej

Iako je Aeroklub i dalje u finansijskoj blokadi zbog duga od skoro 2,5 miliona dinara, proteklih meseci su se ipak desili pozitivni koraci ka rešenju problema sudbine čenejskog aerodroma.

Smenjeno je staro rukovodstvo Aerokluba, o čijim je sumnjivim aktivnostima 021 već pisao, i izabrano novo na čelu sa Stevanom Popovom, kapetanom vazduhoplovstva i Dragoljubom Samardžićem, kao njegovim zamenikom, inače savetnikom za investicije gradonačelnika Novog Sada.

U toku septembra organizovan je aeromiting, a u oktobru je prvi put posle 15 godina napravljen padobranski kup Novog Sada, gde je prisustvovalo sedam reprezentacija padobranskog sporta sa celog Balkana. Na ovaj način pokrenut je sa mrtve tačke sportski aspekt aerodroma u Čeneju. Obnovljene su i brojne sekcije, a po prvi put osnovana i paraglajderska sekcija Aerokluba "Novi Sad", koja je iznedrila i evropskog prvaka u ovoj sportskoj disciplini, Dejana Valeka.

Međutim, sport kao sport ne može sam da opstaje, već mora da se razvija uz prisustvo komercijalnog dela posla kao izvora prihoda, objašnjava za 021 Stevan Popov.

"Došli smo na ideju da se napravi mali komercijalni aerodrom, dakle nikakav grandiozni projekat, kao što su to prethodne vlasti htele da naprave. Njihova ideja prosto nije ostvariva prvenstveno zbog toga što je Srbija isuviše dugo u finansijskoj krizi, a drugo zbog toga što je za pravljenje tog velikog aerodroma bilo predviđeno da se izmeštaju dalekovodi, da se otkupljuje zemljište i tako dalje, što je neostvarivo", objašnjava on.

Da podsetimo, 2012. godine urađen je arhitektonski projekat po kom je do 2015. trebalo da bude izgrađen komercijalni aerodrom na Čeneju. Međutim, taj projekat nikada nije odmakao dalje od ideje. Prema saznanjima do kojih je došao 021, sama izrada idejnog plana, honorari arhitekata i izrada makete, gradsku vlast koštala je oko 100.000 dinara. Tada se u medijima spekulisalo da bi sprovođenje projekta u delo zahtevalo ulaganje od oko 150 miliona evra.

Stevan Popov jasan je u stavu da su trenutno rukovodstvo i sportisti Aerokluba shvatili da moraju da budu realni u planovima. On otkriva da se konačno stvorilo povoljno okruženje i jaka politička volja da se reši pitanje komercijalne namene čenejskog aerodroma, o čemu se priča u medijima već decenijama.

"Ideja koju se trenutno trudimo da sprovedemo znatno manje košta nego ona prethodna. Pojavila su se dva novosadska biznismena, koji su izrazili veliku zainteresovanost za ulaganje u aerodrom. Jedan je zainteresovan za izgradnju aerodromske piste, koja bi bila duga oko 1.600 metara, jer su toliki kapaciteti aerodromskog zemljišta, i idejni projekat je već napravljen. Drugi biznismen zainteresovan je za gradnju male aerodromske zgrade, koja bi mogla da primi 40-50 putnika. On izuzetno želi da Novi Sad ima svoje manje putničke avione i želja mu je da se iz Novog Sada vrši saobraćaj ka Banja Luci, prema Crnoj Gori, Hrvatskoj, Grčkoj. On želi da to bude njegovo zaveštanje Novom Sadu", otkriva Popov za 021.

Ko su tačno ti biznismeni, Popov nije želeo da otkrije, ali je najavio sastanak koji će početkom marta održati predstavnici gradske vlasti, aerodroma Čenej i pomenuti biznismeni, kako bi se eventualna saradnja potvrdila i ozvaničila."Od nas se tražilo da napravimo idejni projekat budućeg aerodroma, što smo i uradili", rekao je on.

Inače, Aeroklub "Novi Sad" je godinu i po dana u finansijskoj blokadi, iako bi trebalo da od Pokrajine svakog meseca na ime Ugovora o prenosu prava korišćenja dobija milion dinara u svrhe održavanja objekata. Prema rečima Popova, uprava Aerokluba dobila je pre nekoliko dana i zvaničan dopis iz Pokrajinskog sekretarijata za sport, u kom piše da "na žalost ne mogu da uplaćuju nikakva sredstva zbog teške finansijske situacije".

Plan je da aerodrom i Aeroklub žive od komercijalnih letova. U tom cilju, obnovljena je i poljoprivredna avijacija, registrovani su avioni koji godinama nisu bili registrovani. Napravlljen je i dogovor o tehničkoj saradnji sa "Ciklonizacijom", tako da se očekuje da će aerodrom biti u situaciji da se uskoro sam finansira i razvija. (Gordana Ćosić - gocacosic@021.rs)

  • Podbarac

    24.02.2015 15:27
    @vi niste novosađani
    Ne ispreče se "AMATERSKI SPORTOVI", već vlasnici i osnivači kluba, novosadjani. Fala Bogu Vojvodina je ravna, možeš napraviti oko NS hiljadu aerodroma, ali što bi neko to radio kada može da otme postojeće. E pa ne može i ne damo, jer to nije novosadski.

    A i ti ne budi sitna duša, nego ajde da se od tvog placa JAVNA GARAŽA, pošto i to treba gradu. Ali tako što će se rasprodati tvoja imovina, a omladina neke stranke da se upiše kao vlasnik.
  • Klubas

    24.02.2015 15:14
    @NS2 - VI NISTE NOVOSADJANI
    Nisu samo avioni i piloti aero-klub. Tu su i padobranci, modelari, jedrilicari, raketasei. A aero-klub Novi Sad nikada nije bio drzavni vec vlasnistvo clanova kluba i tu je cela zavrzlama. Za razliku od vecine drugih sportskih klubova ovaj je osnovala grupa gradjana zaljubljenika u avio-sportove a ne drzava.
    Ako grad hoce da gradi aerodrom mali ili veliki nek to uradi na svom vlasnistvu. Zato su i zuti napravili onu ujdurmu sa skupstinom da nacionalizuju klub i da mu otmu pistu (citaj sta je pisao Podbarac)
    Steva Popov je uz pomoc naprednjaka oterao žute ali sad grad i naprednjaci izgleda hoce isto sto i zuti ali umesto velikog da naprave mali aerodrom. I opet da isteraju te clanove koji ne donose pare nego medalje na svetskim i medjunarodnim takmicenjima.
    Clanovi nemaju nista protiv da grad ili drzava preuzme aerodrom, ali nek im za uzvrat na nekoj ledini napravi mali sportski aerodrom i poligone kao na što su sad na Ceneju. I naravno da se vrati pokradeno.
  • Rasha

    24.02.2015 10:05
    Koji put?!
    Ovo je barem peto rešenje budućeg izgleda Aerodroma Ćenej i svaki put se potrefi da se novo rešenje pojavi pred neku političku turbulenciju na pokrainskom nivou.
    Beograd ima Beograd na vodi a Novi Sad već godinamam ima svoj internacionalni aerodrom tj maketu istog. Smešni ste koliko ste providni....

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti