Vozačima gradskih autobusa sedam otkaza
Portparol ovog preduzeća, Milorad Vukašinović, kaže za Radio 021 da direktor rešenja o umanjenju zarade, najčešće donosi zbog oštećenja autobusa: "Umanjenja zarada zaposlenima, posledica su i nekorektnog odnosa prema putnicima, pogrešnog izdavanja karata, nepoštovanja turažne tablice, neopravdanog izostanka ili kašnjenja na posao, nepoštovanja redova vožnje i ostalih normativa i standarda rada propisanih opštim aktima preduzeća".
Za pola godine osam krivičnih prijava protiv vozača
U izveštaju Službe unutrašnje kontrole Gradskog saobraćajnog navodi se da je samo u prvoj polovini ove godine osam vozača zaradilo krivičnu, a čak 44 prekršajnu prijavu. To međutim nije prepreka da oni nastave da voze, jer čak ni krivična prijava ne može biti osnov za otkaz do momenta donošenja pravosnažne sudske presude i to u samo slučaju da vozač bude osuđen na najmanje pola godine zatvora.
U praksi se pak najčešće dešava da vozači koji učestvuju u saobraćajnim nesrećama odu na bolovanje, što bude potkrepljeno merama unutrašnje kontrole, od kojih je jedna provera psiho-fizičkog stanja zaposlenih, kaže Vukašinović. On dodaje da se Gradsko saobraćajno preduzeće godišnje suoči sa, između 40 i 50 tužbi putnika, zbog povreda zadobijenih tokom nezgoda, u kojima učestvuju vozila preduzeća. "Ovom prilikom napominjemo da su svi putnici u javnom prevozu, obavezno osigurani saglasno zakonu, bez obzira na vrstu karte koju imaju, odnosno u cenu karte uračunato je osiguranje od povreda kao što su padovi, lomovi, iščašenja i tome slično", kaže Vukašinović.
On napominje da se se pravo na obeštećenje ostvaruje preko osiguravajućih kuća, kod kojih su vozila Gradskog saobraćajnog osigurana, odnosno DDOR-a i "Dunav osiguranja", odnosno podnošenjem tužbenih zahteva nadležnim sudovima. Koliku materijalnu štetu vozači nanose Gradskom saobraćajnom, u tom preduzeću nisu mogli da nam potvrde, kao ni koliko su vredni ugovori s osiguravajućim kućama, koje pokrivaju štetu.
Najveću štetu prave najmlađi
Na osnovu izveštaja Službe unutrašnje kontrole Gradskog saobraćajnog može se zaključiti da su najdisciplinovaniji vozači koji imaju od 10 do 15 godina vozačkog staža u tom preduzeću, jer su napravili najmanje saobraćajnih prekršaja. Vozači sa stažom do pet godina prave ih najviše, a odmah iza njih su vozači starije životne dobi, odnosno oni sa preko 25 godina vozačkog staža u preduzeću. (D.S.)
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar